VEELGESTELDE VRAGEN

Dit zijn de veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een mail naar info@fcutrecht.nl of bel naar 030-8885500, dan helpen we je graag verder.

Type kaarten

Welke type Seizoenkaarten zijn er?

Seizoenkaart

Een Seizoenkaart is een entreebewijs voor alle 17 competitiewedstrijden van het eerste elftal van FC Utrecht in de Eredivisie die in Stadion Galgenwaard worden gespeeld. Bovendien heb je met een Seizoenkaart toegang tot thuiswedstrijden in de TOTO KNVB Beker tot de 1/8 finale en heb je 50% korting op de tickets voor de thuiswedstrijden in play-offs na de reguliere competitie. Verder ontvang je op vertoon van je Seizoenkaart 10% korting op artikelen in de FC Utrecht Fanshop (niet in combinatie met andere kortingsacties).

 

Seizoen Uitkaart

Een Seizoenuitkaart is een entreebewijs voor alle 17 competitiewedstrijden van het eerste elftal van FC Utrecht in de Eredivisie die in Stadion Galgenwaard worden gespeeld. Bovendien heb je met een Seizoenuitkaart toegang tot thuiswedstrijden in de TOTO KNVB Beker tot de 1/8 finale en heb je 50% korting op de tickets voor de thuiswedstrijden in play-offs na de reguliere competitie. Met een Seizoenuitkaart heb je ook de mogelijkheid een ticket aan te schaffen voor uitwedstrijden. Verder ontvang je op vertoon van je Seizoenkaart 10% korting op artikelen in de FC Utrecht Fanshop (niet in combinatie met andere kortingsacties).

 

Gouden Seizoenkaart

Een Gouden Seizoenkaart is een entreebewijs voor alle thuiswedstrijden van het eerste elftal die gespeeld worden in Stadion Galgenwaard; dus voor zowel de competitie, de play-offs en eventuele bekerduels en Europese wedstrijden. Met een Gouden Seizoenkaart heb je bovendien toegang tot alle Keuken Kampioen Divisie-thuiswedstrijden van Jong FC Utrecht, respectievelijk in Stadion Galgenwaard of op Sportcomplex Zoudenbalch. Verder ontvang je op vertoon van je Gouden Seizoenkaart 20% korting op artikelen in de FC Utrecht Fanshop (niet in combinatie met andere kortingsacties).

 

Halve Seizoenkaart

Het is mogelijk na de winterstop Seizoen(uit)kaarten voor de tweede helft van het seizoen aan te schaffen. Zoiets heet een Halve Seizoenkaart. De verkoop daarvan gaat meestal in november/december van start. Elders op onze website kun je daarover meer informatie vinden.

Welk type Clubkaarten zijn er?

Wat is een Clubkaart?

Dit is een kaart waarmee je (een) wedstrijdkaart(en) kunt kopen voor de thuiswedstrijden van FC Utrecht.

 

Club Uitkaart

Dit is een kaart waarmee je (een) wedstrijdkaart(en) kunt kopen voor de thuis- en uitwedstrijden van FC Utrecht. Voor uitwedstrijden geldt dat de kaart persoonsgebonden is. Op een Clubuitkaart komt de pasfoto van de eigenaar.

 

Junior Tiger Club(uit)kaart

Dit is een lidmaatschapskaart voor leden van FC Utrecht’s kidsclub Junior Tigers. Deze heeft ook de functionaliteiten van een gewone clubkaart. Tevens kan men setjes (2 wedstrijdkaarten) kopen tegen gereduceerd tarief. Klik hier voor meer informatie over de Junior Tigers.

Wat is het verschil tussen een Seizoenkaart en Clubkaart?

Wat is het verschil?

Een club(Uit)kaarthouder heeft het recht om een kaart te kopen voor de thuiswedstrijden van FC Utrecht, maar de Clubkaart is geen entreebewijs op zich. Met een Seizoen(Uit)kaart heb je toegang tot alle thuiswedstrijden in de competitie, tot 1/8 finale beker en playoffs na het seizoen.

 

Kan ik een Clubkaart aanvragen met een Seizoenkaart?

Helaas, dit is niet mogelijk. Goed om te weten: een Seizoenkaart is tevens een clubkaart waarmee kaarten gekocht kunnen worden (uitgezonderd wedstrijden waarbij sprake is van 1-op-1 verkoop). Als de Seizoenkaart eindigt, vervalt ook de mogelijkheid om deze als Clubkaart te gebruiken.

Het kopen van Seizoenkaarten

Welke Seizoenkaarten kan ik kopen?

Een Seizoenkaart 

Je kunt op hier eenvoudig en snel je Seizoenkaart bestellen. Natuurlijk kun je ook in de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard terecht voor het aanschaffen van een Seizoenkaart!

 

Een Seizoen Uitkaart 

Je kunt hier eenvoudig en snel je Seizoenuitkaart bestellen. Bij aanschaf van een Seizoenuitkaart dient een recente pasfoto (bij voorkeur het formaat zoals je dat ook gebruikt op je paspoort en/of rijbewijs) te worden ingeleverd. Natuurlijk mag dat ook digitaal. Dat kan door een mailtje te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl met daarbij de vermelding van je naam en geboortedatum. Uiteraard kun je ook in de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard terecht voor het aanschaffen van een Seizoenuitkaart!

 

Een Gouden Seizoenkaart

Bij aanschaf van een Gouden Seizoenkaart dient een recente pasfoto (bij voorkeur het formaat zoals je dat ook gebruikt op je paspoort en/of rijbewijs) te worden ingeleverd. Natuurlijk mag dat ook digitaal. Dat kan door een mailtje te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl met daarbij de vermelding van je naam en geboortedatum. Uiteraard kun je ook in de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard terecht voor het aanschaffen van een Gouden Seizoenkaart!

Hoe verleng ik mijn (halve) Seizoenkaart?

- Klik op de knop 'Verleng je Seizoenkaart' bovenaan de pagina
- Log in met je bestaande accountgegevens
- In het rechterblok zie je de mogelijkheid staan om je seizoenkaart te verlengen
- Klik op de button VERLENGEN en volg de verdere verkoopflow

Hoe kan ik de plek bij mijn Seizoenkaartverlenging verplaatsen?

- Klik op de knop 'Verleng je Seizoenkaart' bovenaan de pagina
- Log in met je bestaande accountgegevens
- In het rechterblok zie je de mogelijkheid staan om je seizoenkaart te verlengen
- Klik op de button VERLENGEN en volg de verdere verkoopflow
- In je winkelmandje zie je de optie “wijzig plaatsen” staan. Klik de gewenste plaats aan en klik je oude stoel aan om die te verwijderen (anders krijg je twee stoelen op je naam). Als de gewenste stoel in je scherm staat, kan je verder gaan met bestellen en de bestelling afmaken

Hoe zet ik mijn Seizoenkaart om naar een ander type Seizoenkaart?

- Bezoek de volgende link: https://tickets.fcutrecht.nl/nl/account/subscription en log in met je bestaande accountgegevens
In het rechterblok zie je de mogelijkheid staan om je Seizoenkaart te verlengen. Onder de button VERLENGEN zie je ook de mogelijkheid VRIJGEVEN. Klik hierop en de stoel komt vrij. Dit is nodig aangezien je de nieuwe Seizoenkaart via het goede abonnement moet bestellen
- Bezoek vervolgens de volgende link https://www.fcutrecht.nl/seizoenkaart en kies het type Seizoenkaart dat je wil kopen
- Voor een Seizoen Uitkaart of een Gouden Seizoenkaart moet je wel een foto insturen. Dit kan door een recente pasfoto te mailen naar ticketing@fcutrecht.nl. Vermeld in de mail wel je naam en geboortedatum zodat wij de foto kunnen koppelen aan jouw Seizoenkaart

Ik betaal meer dan mijn buurman / buurvrouw voor mijn Seizoenkaart, hoe kan dit?

Er zijn kortingen voor jeugd-, jong volwassen en 65+ kaarten. Dat verklaart het prijsverschil.

Hoe zet ik de Seizoenkaart op een andere naam/eigenaar als ik zelf wil afrekenen?

- Klik op de knop 'Verleng je Seizoenkaart' bovenaan de pagina
- Log in met je bestaande accountgegevens
- In het rechterblok zie je de mogelijkheid staan om je seizoenkaart te verlengen
- Klik op de button VERLENGEN en volg de verdere verkoopflow
- In je winkelmandje zie je nu je eigen stoel staan. Naast vak, rij en stoel, zie je je eigen naam staan bij Eigenaar. Als je de nieuwe persoon al aan je gekoppeld hebt, kan je op het pijltje klikken en de juiste persoon selecteren en daarna de bestelling afmaken. Heb je nog niemand gekoppeld, dan kan je klikken op het poppetje met het plusje. Je kan dan zelf de persoon toevoegen die je wilt koppelen. Dat kan iemand zijn die bij ons al een account heeft, maar als die dat niet heeft, kan je hem/haar ook handmatig toevoegen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er zijn vier betaalmogelijkheden:

- iDeal
- Creditcard
- Contant/PIN in de Fanshop (alleen mogelijk bij aanschaf in de Fanshop)
- Incasso (per betalingstermijn betaalt u €4,00 adm. kosten)

 

Bij incasso:

 

Éénmalig (deze optie mogelijk tot en met 11 augustus 2019):

  • Besteld t/m 12 mei – afschrijving 28 mei
  • Besteld tussen 13 mei t/m 9 juni – afschrijving 28 juni
  • Besteld tussen 10 juni t/m 10 juli – afschrijving 29 juli
  • Besteld tussen 11 juli t/m 11 augustus – afschrijving 28 augustus
  • Vanaf 12 augustus alleen nog maar iDeal (online) of contant/pin in fanshop

Drie termijnen (deze optie mogelijk tot en met 9 juni 2019):

  • Besteld t/m 12 mei – afschrijvingen 28-05/28-06/29-07
  • Besteld tussen 13 mei t/m 9 juni – afschrijvingen 28-06/29-07/28-08
  • Na 9 juni niet meer mogelijk deze optie te kiezen

Twee termijnen (deze optie alleen mogelijk van 10 juni tot en met 10 juli)

  • Besteld tussen 10 juni t/m 10 juli – afschrijving 29-07/28-08

Het wijzigen van Seizoenkaart

Hoe neem ik een kaart van een Seizoenkaarthouder over?

Dat kan, daarvoor dient de huidige Seizoenkaarthouder zijn nieuwe Seizoenkaart op te zeggen. Zie de vraag: Moet ik mijn Seizoenkaart opzeggen als ik niet wil verlengen? onder 'Over mijn Seizoenkaart' om te lezen hoe hij of zij dit kan doen.

Hoe geef ik een adreswijziging door van een Seizoenkaarthouder?

Je kunt je adresgegevens zelf aanpassen in je account. Log in via ‘Mijn account’ en kies voor ‘Wijzig gegevens’.

Is een Seizoenkaart overdraagbaar?

Ja, een Seizoenkaart is bij thuiswedstrijden overdraagbaar aan personen die in dezelfde prijscategorie vallen als de eigenaar van de kaart. Als iemand gebruikmaakt van de kaart die niet tot dezelfde prijscategorie behoort (bijvoorbeeld een volwassene die een kaart gebruikt van een kind), dient bij FC Utrecht’s afdeling Ticketing het verschil tussen een losse kinderkaart en een losse volwassenkaart bijbetaald te worden. Dit kan in de FC Utrecht Fanshop of op wedstrijddagen bij de stadionkassa’s. Voor uitwedstrijden een Seizoenkaart niet overdraagbaar en altijd persoonsgebonden.

Mijn foto is verouderd. Kan ik die wijzigen?

Het is noodzakelijk dat er een recente pasfoto op je Seizoenkaart staat. Zeker in de leeftijd waarin nog veel verandert, is het handig als we recente foto’s krijgen. Stuur een mail met daarin een recente pasfoto naar ticketing@fcutrecht.nl onder vermelding van je naam en geboortedatum, en wij zullen deze aan je Seizoenkaart koppelen.

Wat kost het om een Seizoenkaart om te zetten naar een Seizoen Uitkaart?

Als je voor het einde van de seizoenkaartverlenging een foto inlevert om de kaart om te zetten, is dit gratis. Doe je het na deze periode, dan wordt er 15 euro administratiekosten in rekening gebracht. Als je bij het bestellen van een Seizoenkaart meteen aangeeft dat het een Seizoen Uitkaart moet zijn, zijn er geen extra kosten aan verbonden.

Over mijn Seizoenkaart

Wanneer ontvang ik mijn Seizoenkaart?

De seizoenkaarten zullen eind juli worden verstuurd. Seizoenkaarten die later besteld worden, gaan binnen 10 werkdagen op de post.

 

Hoe lang is mijn Seizoenkaart geldig?

Een Seizoenkaart is één seizoen geldig.

Mijn Seizoen kaart is kwijt, gestolen of vergeten. Wat doe ik nu?

Vervelend! Maar, we kunnen het oplossen! In de FC Utrecht Fanshop kun je een bewijs van vermissing invullen. Tegen betaling van 15 euro administratiekosten wordt er een duplicaat aangemaakt.

 

Seizoenkaart vergeten

Als je op de wedstrijddag merkt dat je jouw kaart niet bij je hebt, dan kun je voorafgaand aan de wedstrijd langskomen bij de stadionkassa’s op het plein voor de Cityside. Bij het serviceloket kunnen we daar, tegen betaling van 2 euro, een duplicaatkaart voor je uitdraaien.

Ik wil mijn Seizoenkaart opzeggen of uitlenen. Hoe doe ik dit?

Als je jouw kaart niet wilt verlengen, dan stellen we het op prijs als je dat aangeeft in de verlengingse-mail die je ontvangt. De kaart wordt overigens niet automatisch verlengd.

 

Uitlenen van mijn Seizoenkaart

Als je gebruikt maakt van korting op je Seizoenkaart in verband met je leeftijd, mag jij je Seizoen(Uit)kaart uitlenen wanneer je niet naar de wedstrijd kan.

Let wel op: als iemand gebruikmaakt van de kaart die niet tot dezelfde prijscategorie behoort, dan dient bij FC Utrecht’s afdeling Ticketing het verschil tussen de losse kaarten uit de twee respectievelijke categorieën bijbetaald te worden. Dit kan in de FC Utrecht Fanshop of op wedstrijddagen bij de stadionkassa’s. 

 

Kan ik meerdere Seizoenkaarten op mijn naam hebben staan?

Je kunt meerdere Seizoenkaarten op je naam hebben staan. Je blijft uiteraard wel verantwoordelijk voor alle mensen die gebruikmaken van jouw kaarten. Het is niet mogelijk meerdere Seizoen Uitkaarten op je naam te hebben staan, omdat deze persoonsgebonden is voor uitwedstrijden en is voorzien van een foto.

Moet ik mijn Seizoenkaart opzeggen als ik niet wil verlengen?

Je hoeft niet op te zeggen omdat we niet automatisch mogen verlengen. Maar om anderen de kans te geven om jouw oude stoel te bestellen, vragen we je toch om de stoel vrij te geven. Dit doe je als volgt:

  • Klik op de knop 'Verleng je Seizoenkaart' bovenaan de pagina
  • Log in met je bestaande accountgegevens
  • In het rechterblok zie je de mogelijkheid staan om je seizoenkaart te verlengen. Onder de button VERLENGEN zie je ook de mogelijkheid Vrijgeven. Klik hierop en de stoel komt vrij in de verkoop. Krijg je hier toch nog spijt van, zolang niemand anders deze heeft gekocht, kan je hem nog altijd verlengen.

Het kopen van Wedstrijdkaarten

Kan ik extra wedstrijdkaarten kopen bij een Seizoenkaart?

(Gouden) Seizoen(uit)kaart

Het antwoord is ja, tenzij er sprake is van zogeheten 1-op-1 verkoop bij risicowedstrijden. Een dergelijke regeling is slechts bij hoge uitzondering van kracht. Per wedstrijd wordt op de kaartdetailpagina gecommuniceerd hoeveel losse tickets er per (Gouden) Seizoen(Uit)kaart gekocht kunnen worden.

 

Kaartjes kopen voor uitwedstrijden

Dit kan niet voor alle uitwedstrijden. Als je zeker wilt zijn van het kunnen kopen van een kaart voor  uitwedstrijden, kan je beter een SeizoenUitkaart aanvragen.

 

Een kaartje bijkopen in mijn seizoenkaartvak

Als er nog stoelen in het vak beschikbaar zijn, is dit mogelijk indien er geen 1-op-1 verkoop is. Online kan je precies zien welke stoelen nog beschikbaar zijn en je voorkeursplekkie(s) selecteren.

Waar koop ik wedstrijdkaarten met mijn Seizoenkaart of Clubkaart?

FC Utrecht maakt gebruik van de volgende verkoopkanalen:

  1. Online via fcutrecht.nl
  2. De FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard. Klik hier voor de actuele openingstijden
  3. De stadionkassa’s op het plein voor de Cityside. Die zijn, tenzij anders aangegeven, op wedstrijddagen open vanaf 2 uur voor aanvang van de wedstrijd.

Vragen online bestellen

Voor vragen over online bestelde kaarten kun je terecht bij de afdeling Ticketing. Dat kan via e-mail ticketing@fcutrecht.nl of via telefoonnummer 030-8885500.

Het lukt mij niet om online kaarten te bestellen, hoe los ik dit op?

Indien je wel de mogelijkheid zou moeten hebben om kaarten te bestellen (kijk hiervoor eerst bij de kaartverkoop van de wedstrijd bij ‘Meer informatie’. Daar staat wie en wanneer recht hebben voor het kopen van kaarten) maar het lukt niet, dan is het het beste om telefonisch contact met ons op te nemen. De afdeling Ticketing van FC Utrecht is tijdens kantooruren te bereiken via telefoonnummer 030-8885500.

Clubkaarten

Welke Clubkaarten zijn er?

Wat is een Clubkaart?

Dit is een kaart waarmee je (een) wedstrijdkaart(en) kunt kopen voor de thuiswedstrijden van FC Utrecht.

 

Club Uitkaart

Dit is een kaart waarmee je (een) wedstrijdkaart(en) kunt kopen voor de thuis- en uitwedstrijden van FC Utrecht. Voor uitwedstrijden geldt dat de kaart persoonsgebonden is. Op een Clubuitkaart komt de pasfoto van de eigenaar.

 

Junior Tiger Club(uit)kaart

Dit is een lidmaatschapskaart voor leden van FC Utrecht’s kidsclub Junior Tigers. Deze heeft ook de functionaliteiten van een gewone clubkaart. Tevens kan men setjes (2 wedstrijdkaarten) kopen tegen gereduceerd tarief. Klik hier voor meer informatie over de Junior Tigers.

Hoe weet ik of ik een Clubkaart nodig heb voor de aanschaf van kaarten?

In het overzicht van de komende wedstrijden is per wedstrijd te vinden of een wedstrijd een Clubkaartverplichting heeft.

Wie bepaalt bij clubkaartverplichting hoeveel kaarten er gekocht kunnen worden?

Dit wordt in overleg bepaald door de lokale driehoek (burgemeester, politie en club). Dit is bekend zodra de verkoop start. Dit is over het algemeen drie weken voor aanvang van de wedstrijd.

De kosten van een Clubkaart

Wat kost een Clubkaart?

Clubkaart

De clubkaart kost €10,-, is vijf jaar geldig en eenvoudig aan te vragen. Op de eerste kaart die je bestelt voor een thuiswedstrijd, krijg je automatisch €10,- korting. 

Clubuitkaart

De clubuitkaart kost €20,- en is vijf jaar geldig. Op de eerste kaart die je bestelt voor een thuiswedstrijd, krijg je automatisch €10,- korting.

Het aanvragen van een Clubkaart

Kan ik de club(uit)kaart meteen meenemen als ik hem aanvraag in de FC Utrecht Fanshop?

Nee. Na aanvraag duurt het ongeveer 10 werkdagen voordat de kaart opgestuurd wordt.

 

Mijn Club(uit)kaart is aangevraagd, maar niet in mijn bezit.

Als je de kaart via onze website hebt aangevraagd, is deze de volgende dag actief. Je kan dan online al (een) kaart(en) kopen. Fijn hè? 😊

 

Mijn Club(uit)kaart is kwijt/gestolen.

Vervelend! Gelukkig is een nieuwe Club(uit)kaart snel aangevraagd! Stuur een mailtje naar ticketing@fcutrecht.nl en geef daarbij je naam, adres en geboortedatum aan. Wij blokkeren dan de oude kaart en sturen je een nieuwe op. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Hoe vraag ik een Clubkaart aan?

Clubkaart

Dat kan via deze pagina en in de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard. Je kunt geen Clubkaart aanvragen als je al een Club- of Seizoenkaart van een andere club op je naam hebt staan.

Na ontvangst van de aanvraag duurt het ongeveer 10 werkdagen voordat de kaart opgestuurd wordt.

 

Clubuitkaart
Dat kan via deze pagina en in de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard. Je kunt geen Clubuitkaart aanvragen als je al een Club- of Seizoenkaart van een andere club op je naam hebt staan. Voor een Clubuitkaart dien je een recente pasfoto te e-mailen naar ticketing@fcutrecht.nl. Vermeld daarbij je geboortedatum en naam. De pasfoto wordt getoond op je Clubuitkaart.

Na ontvangst van de aanvraag duurt het ongeveer 10 werkdagen voordat de kaart opgestuurd wordt.

Hoe lang is mijn Clubkaart geldig?

Hoe lang is mijn Club(uit)kaart geldig?

De FC Utrecht Clubuitkaart is 5 jaar geldig. Deze wordt niet automatisch verlengd. Na afloop van de periode van 5 jaar kun je een nieuwe aanvragen.

Het wijzigen van een Clubkaart

Hoe verleng ik mijn Clubkaart?

De FC Utrecht Club(uit)kaart is 5 jaar geldig. Deze wordt niet automatisch verlengd. Na afloop van de periode van 5 jaar kun je een nieuwe aanvragen.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Adres

Dit kan je zelf online doen in je account. Log via ‘Mijn account’ via onze website. Klik daarna op de button ‘Wijzig gegevens’.

 

Persoonlijke gegevens

Wijzigingen in persoonlijke gegevens (adres, mobiel, telefoon of bankrekeningnummer) kan je zelf online wijzigen. Op onze website kies je voor ‘Mijn account’ en klik daarna op de button ‘wijzig gegevens’.

 

 

Over mijn Clubkaart

Hoeveel kaarten kan ik kopen?

Voor thuiswedstrijden varieert dit per wedstrijd. Hoeveel het er zijn, wordt vermeld bij de informatie over kaartverkoop voor thuiswedstrijden op de website. Voor uitwedstrijden geldt altijd dat er maar één kaart per Clubuitkaart gekocht kan worden. De Clubuitkaart is dan persoonsgebonden. De kaart kan niet overdragen worden aan iemand anders.

 

Het aanschaffen van kaarten werkt niet bij mijn Club(uit)kaart

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  1. De Club(uit)kaart is niet meer geldig. Controleer de datum achterop de Club(uit)kaart.
  2. De Club(uit)kaart is als vermist/gestolen opgegeven en daardoor geblokkeerd.
  3. De eigenaar van de Club(uit)kaart heeft een stadionverbod. Hierdoor worden alle kaarten op zijn/haar naam geblokkeerd.
  4. Je hebt een Seizoenkaart of supportersclubkaart van een andere club aangeschaft. Dan wordt de Club(uit)kaart van FC Utrecht automatisch geblokkeerd.

Kan ik meerdere Clubkaarten op mijn naam hebben?

Een kort maar krachtig antwoord: nee, dat kan niet.

Tot wanneer kan ik online kaarten kopen?

Als er geen restricties zijn, kan je online tot aan het begin van de thuiswedstrijd kaarten kopen. Bij hoog risicowedstrijden kan de kaartverkoop de avond ervoor om 23:59 uur stoppen. Dit is terug te vinden op onze website onder het kopje ‘Meer informatie’ bij de kaartverkoop van desbetreffende wedstrijd.

Wedstrijdkaarten kopen met mijn Clubkaart

Waar kan ik wedstrijdkaarten kopen?

Op onze website staat bij de desbetreffende wedstrijd via welke kanalen de kaarten te koop zijn. FC Utrecht maakt gebruik van de volgende verkoopkanalen:

  1. Online via fcutrecht.nl
  2. De FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard. Klik hier voor de actuele openingstijden
  3. De stadionkassa’s op het plein voor de Cityside. Die zijn, tenzij anders aangegeven, op wedstrijddagen open vanaf 2 uur voor aanvang van de wedstrijd.

    Per wedstrijd wordt aangegeven of er vrije verkoop is of een, zoals dat dan heet, iDIN- of Clubkaartverplichting.

Op welke manier kan ik wedstrijdkaarten betalen?

Bij het online bestellen kun je betalen via iDeal of met een CreditCard. Als je wedstrijdkaarten koopt in de FC Utrecht Fanshop of bij de stadionkassa’s op het plein voor de Cityside, kun je contant betalen of pinnen.

Wanneer start de kaartverkoop?

In principe start de kaartverkoop drie weken voor aanvang van de wedstrijd. In een enkel geval is dat eerder, en soms ook later. Actuele informatie vind je op de pagina Kaartverkoop, elders op deze website.

Kan ik ook wedstrijdkaarten kopen voor uitwedstrijden?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Als je uitwedstrijden wilt bezoeken, dien je een Clubuitkaart aan te vragen.

Wat kost een kaartje?

Thuiswedstrijden

In het overzicht van de komende wedstrijden is per wedstrijd te vinden wat een kaartje kost.

 

Uitwedstrijden

Dit verschilt per wedstrijd en is afhankelijk van de prijs die de tegenstander rekent voor het uitvak. In het overzicht van de komende wedstrijden is per wedstrijd te vinden wat een kaartje kost.

 

 

Losse kaartverkoop

Tot wanneer kan ik online kaarten kopen?

Als er geen restricties zijn, kan je online tot aan het begin van de thuiswedstrijd kaarten kopen. Bij hoog risicowedstrijden kan de kaartverkoop de avond ervoor om 23:59 uur stoppen. Dit is terug te vinden op onze website onder het kopje ‘Meer informatie’ bij de kaartverkoop van desbetreffende wedstrijd

Manier van betalen

Als je online wedstrijdkaarten aanschaft, kun je met iDeal betalen. In de FC Utrecht Fanshop in Stadion Galgenwaard kun je contant betalen en pinnen.

Kan ik op een wedstrijddag kaarten voor andere wedstrijden dan de wedstrijd van die dag kopen?

Online kan dat natuurlijk altijd. Fysiek kan het alleen na afloop van een wedstrijd in de FC Utrecht Fanshop. Bij avondwedstrijden gaat die vlieger niet op, want dan is de winkel gesloten na afloop van de wedstrijd.

 

Wat houdt een combiregeling in?

Een combiregeling wordt georganiseerd bij uitwedstrijden en houdt in dat er sprake is van georganiseerd vervoer zoals bijvoorbeeld een verplichte busreis of bij autocombi’s het omwisselen van kaarten op een parkeerterrein langs de route richting het stadion van de tegenstander.

 

Mijn relatienummer

Ik weet mijn relatienummer niet om in te loggen, wat moet ik nu doen?

Je relatienummer staat op je Seizoen- of Clubkaart en begint met 14 of 93. Heb je alleen een account, dan staat in de bevestigingsmail het relatienummer. Mocht je het relatienummer niet kunnen terugvinden, dan kan je tijdens kantooruren contact opnemen met de afdeling Ticketing van FC Utrecht via telefoonnummer 030-8885500 of door te e-mailen naar ticketing@fcutrecht.nl

 

Kassa's en betalen

Hoe laat zijn de kassa's bij het stadion op de wedstrijddag geopend?

De stadionkassa's, indien er kassaverkoop is (niet bij hoog-risico wedstrijden), zijn vanaf twee uur voor de wedstrijd geopend. De kassa’s sluiten ongeveer 15 minuten na aanvang van de wedstrijd. De kassa’s bevinden zich op het plein voor de Cityside. Op wedstrijddagen is er geen losse verkoop via de FC Utrecht Fanshop.

Junior Tigers

Hoe kan ik een Junior Tigers-setje bestellen?

Een Junior Tigers-setje kun je hier bestellen. Belangrijk is wel dat er ingelogd wordt met het account van de Junior Tiger. De Junior Tigers-setjes zijn alleen te bestellen in de vakken H t/m M en X t/m Z en kosten 20 euro per setje. Het setje is bedoeld voor de Junior Tiger met één begeleider. Na het reserveren van 2 stoelen in de mogelijke vakken, kan de prijscategorie in het winkelmandje aangepast worden naar Junior Tiger Jeugd en Junior Tiger Begeleider. Na deze wijziging zie je in het scherm dat de prijzen aangepast worden en je in totaal 20 euro voor een setje betaalt. De Junior Tigers-setjes zijn niet te bestellen bij de zogeheten Top Drie-wedstrijden (de partijen tegen Ajax, Feyenoord en PSV) en ook niet bij hoog risicowedstrijden.

Wat is een Junior Tigers Clubkaart?

Dit is een lidmaatschapskaart voor leden van FC Utrecht’s kidsclub Junior Tigers. Deze heeft ook de functionaliteiten van een gewone clubkaart. Tevens kan men setjes (2 wedstrijdkaarten) kopen tegen gereduceerd tarief. Klik hier voor meer informatie over de Junior Tigers.

Parkeren

Wat kan ik met een parkeerkaart?

Voor een heel seizoen

Voor de parkeergarage onder de sporthal (P3) kunnen parkeerkaarten voor het gehele seizoen gekocht worden. Via de website (in het overzicht van de komende wedstrijden is per wedstrijd een parkeerkaart te koop, mits voorradig) kan je de seizoenparkeerkaart kopen. Vanaf de winterstop zullen er “halve” seizoenparkeerkaarten beschikbaar komen tegen gereduceerd tarief.

 

Geldigheid

De Seizoenparkeerkaart is geldig voor alle thuiswedstrijden van het eerste elftal van FC Utrecht in Stadion Galgenwaard (uitgezonderd oefenwedstrijden). De parkeergarage is 2 uur voorafgaand aan de wedstrijd open en uitrijden kan tot 1,5 uur na de wedstrijd.

Wat zijn de kosten van een parkeerkaart?

Voor een seizoen

De prijs van een Seizoenkaart wordt voor elk nieuw seizoen opnieuw bepaald.

 

Voor een wedstrijd

Voor de wedstrijden zijn er losse parkeerkaarten te koop voor P3 (garage onder de sporthal). Zo’n parkeerkaart kost 15 euro en is (zolang de voorraad strekt) online te bestellen. In het overzicht van de komende wedstrijden is per wedstrijd een parkeerkaart te koop, mits voorradig.

 

Minder validen

Ik ben een rolstoelgebruiker en wil graag eens een wedstrijd bezoeken, kan dit?

Op de Rolstoeltribune in Stadion Galgenwaard hebben wij maximaal 50 plaatsen beschikbaar voor rolstoelers, waarvan de meeste plaatsen zijn bezet door seizoenkaarthouders. Per wedstrijd zijn er - uiteraard - een aantal losse toegangskaarten voor de rolstoeltribune beschikbaar. Een kaartje voor jou en je begeleider kost 20 euro. Je kunt een kaart aanvragen door een mailtje te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl. Let op: de begeleider neemt plaats achter de rolstoeler en heeft daarom (mogelijk) een beperkt zicht op het veld.

Ik heb beperkt zicht. Hebben jullie daar aparte plaatsen voor?

De Blindentribune, speciaal voor mensen met een visuele beperking, is gevestigd op rij 25 tot en met 30 van het tribunevak U op de Zuidtribune. Deze tribune is gemakkelijk bereikbaar via de lift in parkeergarage Q-park Galgenwaard (P3). Wie de Blindentribune bezoekt, krijgt bij het betreden van de tribune een headset overhandigd die reeds ingeschakeld staat op de juiste en bijbehorende frequentie (105.6 FM). Dat maakt het eenvoudig het verslag van onze speciale verslaggevers Bert Scheffers en Frans Evers live te volgen. Een toegangskaart voor de blindentribune kost 20 euro en dit is inclusief een begeleider. Zo’n ticket kan worden besteld door een mailtje te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl.

 

iDIN Check

Wat is de iDIN Check?

iDIN is een nieuwe dienst van de Nederlandse banken waarmee consumenten gemakkelijk online gegevens kunnen delen. iDIN gebruikt de vertrouwde en veilige inlogmethode van de eigen bank. Zo kan online identificatie nu zowel zeer betrouwbaar als gebruiksvriendelijk zijn.

Met de iDIN Check worden de bij een account ingevulde gegevens gecontroleerd met de bij jouw bank bekende gegevens (naam, adres, geslacht en geboortedatum). Steeds meer webwinkels maken gebruik van de iDIN Check. De controle is éénvoudig en snel uitvoerbaar. Hierdoor kan je sneller gebruik maken van het online verkoopkanaal van FC Utrecht.

Waarom de iDIN Check?

Doordat je je hebt geïdentificeerd via iDIN zijn wij gegarandeerd van de juistheid van jouw gegevens. Hierdoor is het voor ons mogelijk om jouw kaarten te laten kopen voor laag-risicowedstrijden waar officieel een clubkaartverplichting geldt. Op deze manier kunnen wij een extra stukje service verlenen naar mensen die een wedstrijd van FC Utrecht willen bezoeken.