Altijd online

Heb je een vraag over de webshop of over jouw bestelling? Bekijk eerst de veelgestelde vragen voordat je contact met ons opneemt.

Openingstijden Fanshop

Wanneer is de Fanshop geopend?

Naast de hoofdingang van FC Utrecht bevindt zich de FC Utrecht Fanshop. Gevuld met officiële wedstrijd- en trainingskleding, baby artikelen tot vrijetijdskleding en vele andere FC Utrecht artikelen is er voor ieder wat wils.

Openingstijden
Op wedstrijddagen is de FC Utrecht Fanshop geopend vanaf twee uur voor de wedstrijd en tot drie kwartier na de wedstrijd. Dit geldt echter niet bij avondwedstrijden. Dan blijft de fanshop na afloop gesloten.

 

Maandag Gesloten
Dinsdag 10.00 tot 17.00
Woensdag 10.00 tot 17.00
Donderdag 10.00 tot 17.00
Vrijdag 10.00 tot 17.00
Zaterdag 10.00 tot 17.00
Zondag Op wedstrijddagen vanaf twee uur voor de wedstrijd en tot drie kwartier na de wedstrijd

Bestelproces

Hoe werkt de winkelwagen?

De winkelwagen toont alle artikel(en) welke jij hebt toegevoegd. De winkelmand toont het totaalbedrag en een eventueel kortingsbedrag. Houd er rekening mee dat er ook nog verzendkosten (€ 5,95) in rekening wordt gebracht. Bij bestedingen boven € 85,- is de verzending gratis. 

Hoe verreken ik mijn korting(scode)?

(Gouden) Seizoenkaarthouders dienen in te loggen om gebruik te maken van de (Gouden) Seizoenkaartkorting. Heb je een andere kortingscode? Deze code voer je in, in het kortingscodeveld in de winkelwagen.

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Op dit moment is het mogelijk om af te rekenen met de meest gebruikte betaalmethoden van Nederland: iDeal en Creditcard.

Kan ik mijn bestelling controleren?

Tijdens de laatste stap in de winkelmand, controleer je nog één keer goed of de inhoud van je winkelmandje daadwerkelijk klopt. Ga dan akkoord met de algemene voorwaarden en klik op de button om te betalen. Je wordt automatisch doorgestuurd naar het betaalplatform.

Leveringen

Wat is de levertermijn?

Een bestelling wordt doorgaans binnen 1-2 werkdagen bezorgd. Wil je weten wanneer de bezorger langskomt? Gebruik de bijgeleverde Track en Trace code die door DHL wordt gemaild.

Hoe wordt de bestelling bezorgd?

De FC Utrecht Webshop verzendt alle pakketten via DHL. De bestellingen worden bezorgd op maandag t/m zaterdag. 

Heb je de bezorger gemist?

Is de bezorger wel geweest, maar was je niet thuis? Wellicht is het pakketje bij de buren afgeleverd. Wanneer dit om welke reden dan ook niet is gelukt, dan probeert de bezorger het de volgende dag nogmaals. Bekijk de Track & Trace van jouw bestelling voor de juiste bezorginformatie.

Wat zijn de verzendkosten?

Houd er rekening mee dat er verzendkosten (€ 5,95) in rekening wordt gebracht. Bij bestedingen boven €85,- is de verzending gratis. Het is alleen mogelijk om in Nederland een bestelling te plaatsen.

Garantie

Heb ik recht op garantie?

De FC Utrecht Webshop garandeert dat elk geleverd artikel voldoet aan de normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. Indien dit niet het geval is wordt er gesproken over een ondeugdelijk product. Onder een ondeugdelijk product verstaan wij als het product:

  • Niet (goed) werkt
  • Niet compleet is
  • Beschadigd is
  • Niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd
  • Niet voldoet aan de opgegeven specificaties

Slijtage

Producten slijten. Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan kan je hiervoor geen garantie inroepen, tenzij de slijtage te snel optreed.

Wat is de garantietermijn?

Op artikelen is wettelijke garantie van toepassing. Dat wil zeggen dat een product datgene is wat de supporter er in alle redelijkheid van mag verwachten. De supporter heeft recht op een goed product. Wanneer er na 6 maanden iets mis is met het aangekochte artikel dient de klant te bewijzen dat de schade niet door hem of haar is aangebracht.

Wanneer vervalt mijn recht op garantie?

Er kan geen sprake zijn van garantie indien:

  • De slijtage als normaal kan worden beschouwd
  • Er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van FC Utrecht of de fabrikant zijn verricht
  • Bewijs van aankoop niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt
  • Gebreken die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik
  • Beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud

Wat zijn de wasvoorschriften?

De werknemers in de Fanshops en de klantenservice beoordelen of er wel of geen sprake is van garantie. Voor de bedrukte wedstrijdshirts worden bepaalde wasvoorschriften gehanteerd. Als er niet aan deze wasvoorschriften voldaan wordt vervalt je garantie. Deze gelden als volgt:

  • Was je bedrukte kleding altijd binnenstebuiten
  • Gebruik bij het wassen in de machine het liefst het wolwasprogramma
  • Maximaal 30 graden Celsius
  • Geen vloeibaar wasmiddel
  • Bedrukte kleding NOOIT naar de stomerij brengen
  • Niet drogen in de droogtrommel
  • Bedrukte kleding niet uitwringen

Retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Als je het artikel om welke reden dan ook niet wilt afnemen, heb je het recht het artikel binnen veertien (14) dagen na aflevering te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Let op: artikelen voorzien van bedrukking en gepersonaliseerde artikelen kunnen niet geruild worden. Retourneren is mogelijk mits goederen in originele staat zijn, voorzien van prijskaartje en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking. Als je iets wilt retourneren, kan je dit doen door een email te sturen naar fanshop@fcutrecht.nl, wij helpen je dan verder met je retour. Vermeld hierin je bestelgegevens, waaronder je bestelnummer.

Kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Wil je een ander product of een andere maat, raden we je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen op de site en het oude te retourneren. Zo ontvang je het nieuwe product sneller. Je kan het product ook ruilen door middel van het meegestuurde retourformulier.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij jouw retour in behandeling hebben genomen. Na goedkeuring wordt het bedrag van de geretourneerde producten en de verzendkosten (indien van toepassing) binnen 7 werkdagen teruggestort op je rekening of creditcard.

Wat is het wettelijke herroepingsrecht?

Zoals eerder vermeld heb je in Nederland altijd het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om een mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Klantenservice

Hoe kan ik contact opnemen?

Heb je vragen over je bestelling? Kom je niet door het bestelproces? Bel ons via 030-8885500 en FC Utrecht helpt je verder. Stel je je vraag liever per e-mail? Dat kan via fanshop@fcutrecht.nl.