“Help elkaar door je beschikbaar te stellen om de ouders, de verplegers, politie en brandweer, supermarktmedewerkers en bezorgers, die we zo hard nodig hebben op dit moment, hun werk te kunnen laten doen”, doet de club op het platform een oproep. FC Utrecht zoekt actief naar mensen die willen helpen door boodschappen te doen voor een ander, door op te passen of door te bellen met eenzame ouderen. Andersom werft de club dus ook mensen die hulp nodig hebben bij het doen van boodschappen, of oppas zoeken of graag gebeld willen worden voor een praatje.
Op het platform brengt de club bovendien tal van initiatieven samen die zijn en de komende tijd nog worden ontplooid om onder meer de eenzaamheid tegen te gaan.
Het mediateam van de club lanceerde afgelopen zaterdag, toen het eerste elftal eigenlijk tegen Vitesse zou spelen, al het initiatief ‘Samen kijken’. Samen, via YouTube welteverstaan, konden supporters op het moment dat hun ploeg eigenlijk in actie zou komen, kijken naar een eerdere editie van FC Utrecht – Vitesse en met elkaar kletsen via een chatbox. Dat deden een kleine tweeduizend mensen. De komende weekenden krijgt dat initiatief een vervolg.
Bovendien zendt FC Utrecht binnenkort negen documentaires over de club uit via YouTube. Zo kan er worden gekeken naar onder meer ‘The Lensky Project’ en ‘Frans van Seumeren: door weer en wind’. Daarnaast organiseert de club via Instagram Stories quizzen, heeft FC Utrecht zich ingeschreven voor het door het Engelse Leyton Orient georganiseerde grootschalige internationale FIFA20-toernooi #QuaranTeam, wordt er een serie van vijf afleveringen ontwikkeld die luistert naar de naam ‘Utrechtse Jaren’ en test de club de kennis van supporters over spelers uit het verleden via Twitter, via de rubriek ‘Utrechts Paspoort’.
Spelers en stafleden van FC Utrecht delen bovendien hun leestips – immers: lezen is een mooie activiteit om te ontplooien als je wat uurtjes te doden hebt – via Instagram. Dat sluit dan ook weer feilloos aan op het feit dat FC Utrecht basisschoolkinderen in de provincie stimuleert te lezen. Een goede taalbeheersing is de basis voor zelfstandigheid en een gezonde levensstijl.
Kidsclub Junior Tigers besloot een kleurwedstrijd op te starten, speciaal natuurlijk voor de jongste supporters van de club. Een kleurplaat kon worden gedownload en daarop werden kids via Facebook, Instagram, Twitter en een e-mailnieuwsbrief van Junior Tigers geattendeerd. De kinderen werden bovendien gestimuleerd hun kunstwerkjes te delen via e-mail en op social media.
De eSporters van FC Utrecht organiseren een toernooi, waarbij liefst 256 FIFA20-spelers het tegen elkaar kunnen opnemen; iedereen natuurlijk vanuit zijn of haar eigen huis. Meer informatie over dat evenement volgt spoedig via de clubkanalen van FC Utrecht en de online kanalen van FC Utrecht eSports.