FC Utrecht slechtte afgelopen weekend de barrière van vijftigduizend ‘likes’ op Facebook. Op dat sociale medium heeft de club meer volgers dan op de andere sociale platformen waarop het actief is. Op Twitter zijn dat er, verdeeld over twee kanalen, zo’n 37 duizend. En op Instagram dik 14 duizend.

Dat FC Utrecht juist op Facebook de grootste ‘followerbase’ heeft, is geen toeval. Het is ook het kanaal waarop de meeste Nederlanders actief zijn. FC Utrecht plaatst op Facebook dagelijks fotoalbums, videoclips, nieuwsberichten en houdt er wekelijks één of meerdere prijsvragen.

“De club heeft met de eigen mediakanalen de voorbije jaren een mooie ontwikkeling doorgemaakt”, weet Coördinator Media Martin Versteeg. “Naast de enorme facelift van wedstrijdmagazine FC Today hebben we dit seizoen een zakelijk magazine gelanceerd én weer een eigen voetbaltijdschrift”, somt hij op. “Met FCUtrecht.nl beschikken we over een sterk merk op internet en op de sociale platformen behoren we tot de top van Nederland als het gaat om engagement; ofwel, binding en interactie. Daar zijn we trots op, blij mee en dat koesteren we. Dat het aantal volgers van FC Utrecht op alle sociale mediakanalen blijft toenemen, is prettig. Aan ons de uitdaging dat aantal verder te laten toenemen en de engagement nog verder te vergroten.”

Like’ FC Utrecht op Facebook, volg @FCUtrecht en @FCUtrechtMatch op Twitter en volg @fc_utrecht op Instagram.