Informatiepagina Tymes4

FC Utrecht is overgestapt naar een nieuw ticketingsysteem, genaamd Tymes4. Dat betekent dat er het een en ander is veranderd bij het aanschaffen van onder meer tickets voor uit- en thuiswedstrijden van (Jong) FC Utrecht en de aanschaf van clubcards en Seizoen(uit)kaarten.

Instructies bij de aankoop van een Seizoenkaart

Een Seizoenkaart verlengen

Als je alleen maar wilt verlengen (zonder wijzigingen) dan kan je op onderstaande link klikken die bij jouw seizoenkaart hoort. Via het systeem kan je dan de reservering omzetten naar het nieuwe seizoen.

Seizoenkaart

Seizoen Uitkaart

Gouden Seizoenkaart

Met een gekoppeld account verlengen

Als je gekoppeld bent met een aantal personen, is het van groot belang om eerst deze informatie te lezen voordat je gaat verlengen. Anders kan het gebeuren dat seizoenkaarten ongewenst in de vrije verkoop vallen.

Groepshoofd

Als jij de groepshoofd bent, kan je voor iedereen die aan jou gekoppeld is, de seizoenkaart verlengen. De onderliggende personen kunnen dit dan niet zelf doen zolang de koppeling actief is. Mocht je niet voor iedereen willen bestellen en alleen je eigen kaart willen verlengen, zet dan het schuifje bij de kaarten van de gekoppelde personen op “Reservering niet meenemen” (kleur wordt dan rood). De kaarten blijven dan gereserveerd. Wil de gekoppelde persoon zelf de kaart verlengen, zorg dan hij/zij zich ontkoppelt. Daarna zal hij/zij de seizoenkaart zien staan om te verlengen. Let op, neem je de reservering wel mee in het winkelmandje en als je ze dan alsnog annuleert, vervalt de reservering wel en zijn de stoelen voor iedereen beschikbaar!! Het ontkoppelen kan je doen door rechtsboven op je naam te klikken en dan in het menu te kiezen voor “Familie/Vrienden koppelen”. Dan kan je iedereen loskoppelen.

Gekoppelde personen

Als jij gekoppeld bent aan iemand (en dus niet het groepshoofd bent), dan heb je niet meteen de mogelijkheid om zelf je seizoenkaart te verlengen. Om dit wel te kunnen doen, moet je je eerst loskoppelen van het groepshoofd. Dit doe je door rechtsboven op je naam te klikken en dan in het menu te kiezen voor “Familie/Vrienden koppelen”. Dan krijg je de button “Ontkoppelen” zichtbaar. Na ontkoppelen kan je dan via de link jouw seizoenkaart verlengen (je kunt ook meteen op het logo van FC Utrecht klikken en kiezen voor je huidige seizoenkaarttype).

Een Seizoenkaart verplaatsen

Als je wilt verplaatsen klik je op link van je huidige seizoenkaart(en) uit de vraag hierboven. Daarna zie je de huidige stoelen staan. Klik dan op verder en je komt in de stadionplattegrond. Daarna klik je op het vak waar je huidige stoelen zich bevinden.

Wijzigen binnen vak

Als je in het vak wilt wijzigen, dan klik je eerst de huidige stoelen aan en klik daarna op de gewenste nieuwe stoelen. Na de selectie komt de rode balk “Bestelling afronden” zichtbaar. Klik daarop om de bestelling verder af te ronden.

Wijzigen naar ander vak

Als je van vak wilt wijzigen, klik dan eerst de stoelen aan en klik dan op “< Terug”. Je komt dan weer in de stadionplattegrond en klik dan op het gewenste vak. Daarna klik je op de gewenste stoelen en dan komt de rode balk “Bestelling afronden” zichtbaar. Klik daarop om de bestelling verder af te ronden.

Een Seizoenkaarttype wijzigen

Als je wilt veranderen van soort Seizoenkaart (bijvoorbeeld van Seizoenkaart naar Seizoenuitkaart), volg dan onderstaande instructie:

  • Klik eerst op de link uit de eerste vraag hierboven. Daarna zie je de huidige stoelen staan.
  • Zet dan het schuifje bij de stoelen op “Reservering laten vervallen” en klik daarna op het FC Utrecht logo.
  • Kies dan voor de tab Seizoenkaarten en selecteer het gewenste type.
  • Vul daarna het aantal seizoenkaarten in en rond de bestelling verder af.

Heb je in de nieuwe situatie gekozen voor een Seizoenuitkaart of een Gouden Seizoenkaart, dan dien je een recente pasfoto/selfie te mailen naar ticketing@fcutrecht.nl. Vermeld in de mail wel je naam en geboortedatum zodat wij de foto kunnen koppelen aan jouw Seizoenkaart. Zonder foto zal de pas niet gedrukt kunnen worden.

Een nieuwe Seizoenkaart aanschaffen

Wil je een seizoenkaart voor het seizoen 2024/2025 aanschaffen? Volg dan de onderstaande stappen:

  • Log in met je account en klik op het tabblad Seizoenkaart.
  • Selecteer eerst het type Seizoenkaart dat je wil bestellen en vervolgens het aantal Seizoenkaarten dat je wil bestellen. Klik daarna op ‘verder’.
  • Kies vervolgens op de plattegrond de tribune en het vak waar je in het seizoen 2024/2025 plaats wil nemen en klik op de Button ‘Bestelling afronden’.
  • Kies daarna jouw gewenste stoel(en) in de plattegrond. Alle groene stoelen zijn nog beschikbaar, de grijze stoelen zijn bezet of niet beschikbaar. De rijnummers staan aan de zijkant van het vak aangegeven en de stoelnummers zie je in de stoelen. Je kunt je bestelling afronden door op de button onderaan de pagina te klikken.
  • Hierna ga je automatisch naar je winkelwagen. Controleer hier je bestelling, ga akkoord met de voorwaarden en rond je bestelling af. Kies daarna een betaalwijze en rond de betaling van je Seizoenkaart af.

Een parkeerkaart verlengen

Supporters die in seizoen 23/24 een parkeerkaart hadden, kunnen bij het verlengen van de seizoenkaarten kiezen om een nieuwe seizoenparkeerkaart te bestellen. Het apart verlengen van een seizoenparkeerkaart is helaas niet mogelijk.

Een vriend/familielid koppelen zodat ik voor hem/haar een seizoenkaart kan aanschaffen

Wil je ook een voor een vriend of een familielid een seizoenkaart aanschaffen? Dan is het van belang dat je eerst zijn/haar account aan jouw account koppelt. Dit doe je op volgende manier:

  • Klik op je naam rechts boven in het scherm (welkomsttekst) en kies vervolgens voor de optie Familie/Vrienden koppelen.
  • Vul het relatienummer van jouw vriend/familielid in en zijn/haar postcode en pincode. De pincode kun je zelf instellen bij ‘Pincode instellen’. Deze pincode moeten jouw vrienden/familieleden dus gebruiken om aan jouw account te worden gekoppeld.
  • Als jouw vrienden/familieleden gekoppeld zijn aan jouw account, neem jij het aankooprecht om kaarten te bestellen over van deze personen.
  • Jij bent dus als het ware de hoofdboeker van iedereen die aan jouw account gekoppeld is.

Let op: je kan geen vrienden/familieleden koppelen die zelf al een of meerdere accounts hebben gekoppeld.

Een seizoenkaart voor een vriend/familielid aanschaffen

Is het gelukt om een vriend/familielid te koppelen aan jouw account? Dan kan je nu voor hem/haar een seizoenkaart aanschaffen. Dit doe je door dezelfde stappen te doorlopen als bij de aanschaf van een Seizoenkaart voor jezelf. In de winkelwagen kun je selecteren op wiens naam je de Seizoenkaart wilt zetten.

Instructies bij het aanmaken van een account

Account registreren

Ik ben bekend bij de club
Wil je een account aanmaken en had je al een account in onze vorige ticketshop? Klik dan op de button ‘Ik ben bekend bij de club’. Vul vervolgens je e-mailadres en postcode in en klik op de button ‘Controleren’. Alle gegevens uit je vorige account zijn automatisch ingevuld, controleer deze goed. Wil je je gegevens wijzigen? Kijk dan bij de veelgestelde vragen verderop op deze pagina.

Om het registratieproces volledig af te ronden, ontvang je van ons een bevestigingsmail. Belangrijk hierbij is om je account daadwerkelijk te activeren door op de link ‘Mijn account activeren’ in deze mail te klikken. Hier lees je meer over bij de instructies over het onderwerp Account activeren.

Ik had geen account in de vorige ticketshop
Wil je een account aanmaken, omdat je nog geen account had in onze vorige ticketshop? Klik dan op de button ‘Ik wil mij registreren'. Vul vervolgens je persoonsgegevens en adresgegevens in. Als je alle velden hebt ingevuld, klik je op de button ‘Registratie voltooien’. Vervolgens ontvang je een bevestigingsmail om het registratieproces af te ronden. Belangrijk hierbij is om je account daadwerkelijk te activeren door op de link ‘Mijn account activeren’ in deze mail te klikken. Hier lees je meer over bij de instructies over het onderwerp Account activeren.

Account activeren

Is het je gelukt om een account aan te maken? Dan is het van belang dat je jouw account activeert. Dat doe je door op de link in de mail te klikken (‘Mijn account activeren’). Vervolgens dien je een wachtwoord voor je account in te vullen. Klik daarna op de button ‘Opslaan’. Log nu opnieuw in met je e-mailadres en het wachtwoord. Je account is nu geactiveerd.

Koppelen van meerdere accounts

In het oude ticketingsysteem was het mogelijk om een vriendengroep te koppelen om vervolgens kaarten voor elkaar te kopen. In het nieuwe systeem is deze werkwijze niet meer mogelijk. De persoon die de onderliggende personen heeft gekoppeld, is de enige die dan de kaarten ook voor anderen kan kopen. Voor de gekoppelde personen is het gevolg dat zij zelf geen kaarten kunnen kopen. Dit is een belangrijke wijziging, houd hier rekening mee als je mensen gaat koppelen!

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens of adresgegevens wijzigen?

Je kan je persoonlijke gegevens of de adresgegevens in je account wijzigen door op je naam rechts boven in het scherm (welkomsttekst) te klikken en voor de optie ‘Mijn gegevens’ te kiezen. Hier kun je aanpassingen doorvoeren en je gegevens vervolgens bijwerken.

 

Waar kan ik mijn relatienummer vinden?

Nadat je je account hebt geregistreerd en geactiveerd, kun je bij ‘Mijn gegevens’ zien wat jouw relatienummer is. Dit staat vermeld onder het kopje ‘Relatienummers oud/nieuw’. Heb je je oude relatienummer nodig om in te loggen? Deze kan je vinden op je oude Seizoenkaart of Clubcard.

Hoe kan ik mijn vrienden/familieleden ontkoppelen van mijn account?

Log in op je account en klik op rechtsboven op je naam. Ga vervolgens naar het tabblad 'Familie/Vrienden koppelen', daar zie je de koppelingen staan en kan je klikken op de tekst 'ontkoppel'.

Hoe kan ik mezelf ontkoppelen van andermans account?

Log in op je account en klik op rechtsboven op je naam. Ga vervolgens naar het tabblad 'Familie/Vrienden koppelen', daar zie je de koppelingen staan en kan je klikken op de tekst 'ontkoppel'.

Contact

Ervaar je na het doorlopen van de instructies nog steeds problemen? Dan is het uiteraard mogelijk om contact met ons op te nemen, dit doe je door een mail te sturen naar ticketing@fcutrecht.nl.