De vernieuwde overeenkomst is onlangs ondertekend door directeur-bestuurder Utrecht Marketing Cor Jansen en Commercieel Directeur van FC Utrecht Niek Amelink, terwijl de selectie zich voorbereidde op de UEFA Europa League wedstrijd tegen Real Betis in Sevilla.
De intensievere samenwerking focust op maatschappelijke en culturele waarde die past bij de gedeelde ambitie: Utrecht, stad én club, nog mooier achterlaten voor de volgende generaties. Het gedachtegoed van Sint Maarten, het delen en verbinden, vormt daarbij de inspiratie. De komende jaren krijgt het partnership meer strategische diepgang en zichtbaarheid. Door gezamenlijke activatie, storytelling en het uitdragen van gedeelde trots willen beide partijen het verhaal van de stad, de regio én de club krachtiger vertellen.
“FC Utrecht is al decennia een belangrijk symbool van trots en verbondenheid in onze stad”, vertelt Cor Jansen. “Door intensiever samen te werken, kunnen we onze gezamenlijke waarden, delen, verbinden en vooruitkijken, nog krachtiger uitdragen. Samen geven we Utrecht door aan de volgende generaties.”
“Utrecht is voor ons veel meer dan een thuisbasis”, licht Niek Amelink toe. “Het is een gemeenschap die wij elke dag willen vertegenwoordigen. Dit partnership helpt ons om die rol verder te verdiepen en samen met de stad nieuwe betekenisvolle stappen te zetten.”