Geometrische vormen, harmonie, evenwicht, en het gebruik van horizontale en verticale lijnen, zijn kenmerkend voor de kunststroming De Stijl. Deze elementen komen op een gracieuze manier tot uiting in het nieuwe Castore-tricot van FC Utrecht.
De artistieke uitstraling van het shirt wordt verder versterkt door een subtiel verwerkt icoon van de Domtoren op de voorkant, wat het een nog uitgesprokener Utrechts karakter geeft. Op de rugzijde benadrukken de logo’s van de drie clubs waaruit FC Utrecht is ontstaan – DOS, USV Elinkwijk en Velox – het historische besef en de trots op het verleden.
Het logo van FC Utrecht’s hoofdsponsor Conclusion siert de voorkant van het shirt. Op de ene mouw prijkt het beeldmerk van Jongerius Invest, terwijl Unibet de andere mouw beschikbaar stelt voor een sociaal maatschappelijk project. De invulling van dit project wordt gedurende het seizoen verder vormgegeven
Een lichtgrijze broek en lichtgrijze sokken maken het derde tenue van FC Utrecht compleet. Op de herenshorts van de spelers prijkt het logo van DASSY professional workwear.
Het derde shirt is vanaf nu ONLINE en in de FC Utrecht Fanshop verkrijgbaar vanaf 85 euro.