Partnerbezoeken tijdens Draag die Band Campagne

16 mei 2024

Als onderdeel van de Draag die Band campagne, die gedurende de hele maand mei plaatsvindt om mensen aan te moedigen hun bloeddruk te meten en bewustzijn te creëren over de gevolgen van een hoge bloeddruk, stonden deze week bezoeken aan diverse partners op de agenda. UMC Utrecht en FC Utrecht bundelden voor de derde keer de krachten middels de campagne 'Draag die Band!' om bewustzijn te creëren over het belang van het meten van je bloeddruk. Dit jaar is de campagne gericht op de hartgezondheid van vrouwen.

Experts van UMC Utrecht gaven bij Plus en DHL een boeiende presentatie over het cruciale belang van bloeddrukmeting en de daarmee samenhangende risicofactoren. Bij Odido werden deelnemers eveneens geïnspireerd door experts van UMC Utrecht met hun inzichten.

Tijdens de bezoeken waren ook de speelsters van FC Utrecht Vrouwen en hun hoofdtrainer, Linda Helbling, aanwezig als rolmodellen van de campagne. Zij deelden het belang van de campagne en vertelden persoonlijke verhalen om aanwezigen te informeren en te inspireren.

Hoewel de focus op vrouwen ligt, is de boodschap van de campagne relevant voor alle medewerkers. Het is daarom mooi om te zien dat vele medewerkers zijn bereikt tijdens deze partnerbezoeken. Hart- en vaatziekten blijven immers de belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen en worden vaak niet of te laat opgemerkt. Wees bewust van de gevolgen van een hoge bloeddruk en meet regelmatig je bloeddruk, want meten is weten!