Omgeruilde shirts doen nu als tassen supportersharten sneller kloppen

29 februari 2024

Duurzame producten ingezet voor maatschappelijke doeleinden.

De honderden wedstrijdshirts met daarop een verouderde sponsorbedrukking, die supporters van FC Utrecht eerder dit seizoen in de Fanshop konden omruilen, zijn inmiddels begonnen aan een tweede leven. Als tassen doen ze nu supportersharten sneller kloppen. Het project, dat FC Utrecht in samenwerking met Odido aanvloog, krijgt de komende maanden een vervolg.

De gerecyclede shirts, die werden ingeleverd door supporters van FC Utrecht toen het beeldmerk van T-Mobile van het tricot verdween en het logo van Odido daarvoor in de plaats kwam, zijn door FC Utrecht samen met FC88 volledig hergebruikt. Uit een eerste batch van ingeleverde FC Utrecht-tricots zijn nu duurzame, stevige en bovendien unieke tassen ontstaan. Deze tassen worden door FC Utrecht ingezet om supporters en Utrechters mee te verrassen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Zo doen de shirts van weleer nu als tassen supportersharten sneller kloppen.

Nog lang niet alle ingeruilde shirts zijn hergebruikt. En dat is goed nieuws, want dat betekent dat er nog nieuwe batches geproduceerd gaan worden. In samenwerking met SupportersVereniging FC Utrecht gaat dit resulteren in producten die via diverse wegen verkrijgbaar zullen zijn. Via de kanalen van FC Utrecht en SupportersVereniging FC Utrecht volgen hierover te zijner tijd verdere updates.