‘Utrecht, Heart of Health’ op wedstrijdshirts FC Utrecht

08 maart 2023

Uiting op tricots Utrechtse FC onderdeel van internationale regio-positioneringscampagne.

Utrecht, Heart of Health. Het nieuwe regioprofiel van Utrecht siert vanaf zondag de rugzijde van de wedstrijdshirts van FC Utrecht. Het is het initiatief van een aantal grote bedrijven uit de regio die lid zijn van netwerkorganisatie Economic Board Utrecht, zoals Ballast Nedam, Jaarbeurs & Universiteit Utrecht. Het doel is om de regio Utrecht, met 1,5 miljoen inwoners, bekendheid te geven als dé regio die het meest bijdraagt aan een gezondere wereld. De uiting op de wedstrijdshirts van FC Utrecht is een onderdeel van een grotere internationale regio-positioneringscampagne.

In elk geval tot het einde van dit voetbalseizoen staat ‘Utrecht, Heart of Health’ op de tricots van de Utrechtse FC.

“Utrecht ontwikkelt zich tot de regio die het meest bijdraagt aan een gezonde samenleving, met een focus op de gezonde mens en de gezonde leefomgeving.”, zegt Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht. “Deze bewijslast en de ontwikkelingen in de regio verdienen schijnwerpers om passende bedrijvigheid en talenten aan ons te binden. De schijnwerpers voor de regio Utrecht kunnen wij realiseren middels de zichtbaarheidsmogelijkheden van onze club.”

“We staan in de top drie van meest competitieve regio’s van Europa.”, aldus Sharon Dijksma, burgemeester van Utrecht en voorzitter van Economic Board Utrecht. “We willen de regio Utrecht met haar bedrijven en kennisinstellingen nu nationaal en internationaal op de kaart zetten. We dragen uit dat we vooroplopen als het gaat om onderzoek, behandelingen en het inrichten van een gezonde leefomgeving.”

Lees HIER meer over Utrecht, Heart of Health.