Keuning: ‘De strategie en het verhaal van FC Utrecht wordt op de markt heel goed ontvangen’

07 juli 2022

Deze maand in Directie Donderdag: een gesprek met Financieel & Operationeel Directeur Edo Keuning.

Het nieuwe uittenue, nieuwe Official Partners en de begroting in jaarcijfers. Dat zijn onder andere onderwerpen die aan bod komen in een kersverse aflevering van de maandelijks terugkerende rubriek Directie Donderdag. Financieel & Operationeel Directeur Edo Keuning geeft ditmaal toelichting vanuit Stadion Galgenwaard.

“Er wordt momenteel niet gevoetbald, maar desondanks is het een intensieve periode voor onze operationele afdeling”, zo opent Keuning. “Dat begint met het veldonderhoud op onze trainingscomplexen, eerst op het FC Utrecht Topsportcentrum in Overvecht en vervolgens op Sportcomplex Zoudenbalch en de grasmat in Stadion Galgenwaard. Tegelijkertijd is de financiële afdeling druk bezig met de budgetaanvragen ter voorbereiding op het nieuwe seizoen.”

Daarnaast lanceerde FC Utrecht op 1 juli het nieuwe uitshirt, waarin de Utrechters het aankomende seizoen buitenshuis op jacht gaan naar punten. Een lancering met een lang voortraject, zo beschrijft Keuning: “Zo’n lancering is een heel proces dat bijna een jaar loopt en dat begint met een overleg met onze kledingsponsor Nike. Vervolgens ga je met verschillende stakeholders waaronder supporters en partners aan de slag. Je hebt mensen die het shirt héél mooi vinden, maar ook mensen die het minder mooi vinden en die meningsverschillen blijf je houden. Ik denk dat we het shirt op een dusdanige manier hebben gepresenteerd dat er veel over wordt gesproken.”

FC Utrecht presenteerde onlangs ook twee nieuwe Official Partners. Official Food Partner Compass Group en Official Mobiliteitspartner Muntstad hebben zich aangesloten bij de club uit de Domstad en dat stemt Keuning tevreden: “Met de nieuwe samenwerkingen van deze twee partners zie je dat de strategie en het verhaal van FC Utrecht op de markt heel goed wordt ontvangen. Er zitten nog een aantal partners in de pijplijn. Ik hoop dat we in korte tijd ook nog wat meer mooie merken kunnen communiceren, die zich ook weer aansluiten bij FC Utrecht, omdat ze geloven in ons verhaal. Maar ook in de sfeer en beleving rondom FC Utrecht.”

Wat betreft de begrotingscijfers kunnen supporters in de komende maanden meer duidelijkheid verwachten, zo sluit Keuning af: “Ik verwacht dat we ergens in de komende maanden duidelijkheid kunnen geven over onze cijfers. Deze zullen we uiteraard weer delen, bespreken en daar waar nodig toelichten en vragen beantwoorden.”

Bekijk hieronder de volledige aflevering van deze editie van Directie Donderdag, waar Keuning ook ingaat op het partnership met Compass Group en nadere uitleg geeft over het proces rondom een nieuw shirt.