The Valley verlengt en treedt toe tot Innovatieplatform

15 november 2021

Overeenkomst met Digital Partner met drie jaar verlengd.

Het contract tussen FC Utrecht en The Valley is opengebroken en met drie jaar verlengd. Niet alleen blijft The Valley als Digital Partner verbonden aan de Utrechtse FC, ook treedt het in Amsterdam gevestigde bedrijf als Innovatiepartner toe tot het Innovatieplatform van de club uit de Domstad.

FC Utrecht en The Valley bouwen sinds 2019 samen aan een digitaal ecosysteem. In de datagedreven strategie van de club staat de supporter centraal en om die optimaal te kunnen bereiken en bedienen maakt de Utrechtse Eredivisionist gebruik van The Valley’s Customer Data Platform Nominow.

De club zorgde de voorbije jaren samen met Digital Partner The Valley onder meer voor de rebranding van de website FCUtrecht.nl, een doorontwikkeling van slimme e-mailcampagnes en het Seizoenkaarthoudersplatform, dat in tijden van Corona werd opgezet voor de supporters van FC Utrecht met een Seizoenkaart.

Sinds FC Utrecht en The Valley samenwerken heeft de online groei van de club doorgezet, is de conversieratio in de Webshop verbeterd en hebben de databasecampagnes betere resultaten opgeleverd. FCUtrecht.nl is in 2019 en 2020 bovendien uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie Voetbalclubs.

Als kersvers Innovatiepartner van het Innovatieplatform van FC Utrecht gaat The Valley, naast de betrokkenheid bij de club als Digital Partner, samen met de Innovatiepartners ook aan de slag met innovatieve projecten binnen de pijlers stadionontwikkeling, gebiedsontwikkeling, Traiectum Sportcampus en sport performance.

“The Valley heeft zich de afgelopen jaren bewezen als Digital Partner en is erin geslaagd om samen met FC Utrecht de club door te ontwikkelen tot de top in Nederland op het gebied van online; zowel met de prijswinnende website als de data-omgeving hierachter”, zegt Joost Broerse, Partnership Director van FC Utrecht. “De betrokkenheid van The Valley is groot en we kijken ernaar uit de samenwerking naar een nog hoger niveau te tillen. Zo blijven we niet alleen in het stadion, maar ook online onze community de meest optimale ervaring bieden.”

Niek Amelink, Manager Strategie & Innovatie van FC Utrecht, vult aan: “We zijn verheugd dat The Valley nu ook toegetreden is als Innovatiepartner. Met hun uitgebreide kennis over het neerzetten van merk- en digitale strategieën voegen zij expertise toe die nog ontbrak binnen het Innovatieplatform.”

“FC Utrecht zit als club in de lift en wij zijn erg trots op de bijdrage die wij hier als Digital Partner al drie jaar mogen leveren”, vertelt Roel Gijsbers, Head of Service van The Valley. “Met als hoogtepunten natuurlijk de prijs Website van het Jaar in 2019 én 2020. Hiermee hebben we de rest van Nederland laten zien waar FC Utrecht en The Valley samen toe in staat zijn. Met het oog op de ambitieuze plannen van de club en de maatschappelijke rol vanuit het hart van Nederland is toetreding tot het Innovatieplatform niet meer dan een logische volgende stap. Als digital agency kunnen wij hier op alle fronten bijdragen. Daar kijken wij enorm naar uit!”