De komende jaren gaan FC Utrecht en DHL de samenwerking verduurzamen en uitbreiden richting de wijken in de regio Utrecht. Daar is FC Utrecht actief met het project ‘FC Utrecht in de Wijk’. Dat initiatief draait om het inspireren en in beweging brengen van jeugd in specifieke wijken in de regio Utrecht. Buurtsportcoaches zijn onder de vlag van FC Utrecht actief om bij te dragen aan de fysieke, sociale en mentale ontwikkeling van kinderen uit de wijk.
Als onderdeel van de verlengde samenwerking gaan de medewerkers van DHL hierbij ook een grote rol spelen. Zij zullen samen met FC Utrecht op een speelse manier de kinderen informeren en inspireren. Om de bezoeken onvergetelijk te maken, bezorgt DHL een ludieke verrassing in het hart van de wijk.
“Als pakketvervoerder is DHL altijd onderweg. Maar wij zijn veel meer dan een logistieke partij”, zegt Stéphanie Ganzeboom, Manager CSR / DHL Cares van DHL Parcel Benelux. “Bij DHL nemen we onze verantwoordelijkheid voor de medewerkers, maatschappij én het milieu. Belangrijke pijlers in onze strategie zijn GoGreen, GoTeach en GoHelp. Vanuit deze pijlers ondersteunen we met onze stichting DHL Cares goede doelen en maatschappelijke initiatieven in de Benelux. Medewerkers zetten zich dan ook regelmatig in voor de samenleving. Bijvoorbeeld tijdens de inzamelingsactie ‘FC Utrecht zamelt in!’ eerder dit jaar. Een grote groep enthousiaste DHL-vrijwilligers was hierbij aanwezig.”
Michiel Clausing, Chief Commercial Officer van DHL Parcel, vult aan: “Het is daarom een logische stap om onze samenwerking met de club verder uit te breiden. Naast dat we ons logistiek partnership verlengen en pakketjes uit de Webshop klimaatneutraal blijven bezorgen, slaan we ook de handen ineen en worden partner van ‘FC Utrecht in de Wijk’.”
De verlenging en intensivering van het partnership met DHL is reden voor blijdschap en trots, aldus Partnership Director Joost Broerse van FC Utrecht. “DHL is al jarenlang een betrokken partner van de club, gaat verbindingen aan in de Businessclub en er werken veel FC Utrecht-supporters bij DHL die ook bij ons op de tribune zitten”, aldus Broerse. “Alle ingrediënten zijn aanwezig om de komende twee jaar samen zichtbaar in diverse wijken aan de slag te gaan en een bijdrage te leveren aan vitalere jeugd in de regio Utrecht.”