Zonnige seizoensafsluiting voor relaties maatschappelijke tak FC Utrecht

17 juni 2021

FC Utrecht sluit bewogen seizoen samen met maatschappelijke relaties en partners succesvol af.

Aan het einde van een jubileumseizoen, dat vanwege het coronavirus anders is gelopen dan de bedoeling was, ontving FC Utrecht op woensdag 16 juni de maatschappelijke partners en relaties om samen het voetbalseizoen 2020/2021 af te sluiten. Dat gebeurde op een bijzondere locatie, namelijk in het voormalige hoofdkantoor van maatschappelijk partner Douwe Egberts aan de Vleutensevaart in Utrecht.

Daar is nu onder meer restaurant Mr. Black and The White Ox gevestigd. Mr Black is een bar/bistro met goede koffie, cocktails en een ‘sharing dinner’ concept waar iedereen welkom is. Van klein tot groot en van de buurman om de hoek tot de bedrijven uit de regio die hier hun vergaderingen, workshops en feestjes plannen. Frans van Hall, eigenaar van deze bijzondere horecagelegenheid, heette de gasten van harte welkom. “The White Ox is een knipoog naar De Witte Os, het eerste zaakje dat Egberts Douwe destijds in Joure begon”, legde Van Hall de keuze van de naam van zijn zaak uit.

‘Maatschappelijke rol uitbouwen’
Middels een compilatievideo keken Nynke Bakker en Sanne Pater van FC Utrecht met een trotse blik terug op de vele activiteiten die het afgelopen seizoen, mede dankzij de maatschappelijke partners, konden worden ontplooid. “FC Utrecht vierde haar 50-jarig jubileum, waarop de club, achterban, stad en regio natuurlijk heel trots zijn, maar het speelde zich af tijdens de impactvolle en verschrikkelijke coronapandemie”, vertelde Bakker, Manager Maatschappelijk bij FC Utrecht.

“Toch heeft FC Utrecht meer dan ooit haar maatschappelijke rol kunnen vervullen. Wij zijn er trots op dat we met vele initiatieven in de wijken aanwezig hebben kunnen zijn om mensen te helpen in deze moeilijke tijd. Initiatieven die vrolijkheid hebben gebracht en ook initiatieven die middelen opleverden voor directe steun, zoals voedsel en kleding.” Dat bevestigt eens te meer dat FC Utrecht een belangrijke rol speelt in de gemeenschap in stad en regio, concludeerde ze. “Deze maatschappelijke ambitie en verantwoordelijkheid blijven we met trots vervullen en gaan we in de komende seizoenen ook steeds verder uitbouwen.”

Mentale innovatie
Met Hans van Breukelen, oud-keeper van FC Utrecht en het Nederlands elftal, had FC Utrecht een bijzondere gastspreker in huis gehaald. Op basis van zijn nieuwe boek ‘Mentale innovatie’ hield Van Breukelen zijn gehoor een spiegel voor met als belangrijkste boodschap: “benut de terugkeer naar het normale leven na corona nu ook om kritisch naar jezelf te kijken en jezelf als het ware weer opnieuw uit te vinden.”

“Ik moest mezelf na mijn mislukte droom als technisch directeur bij de KNVB ook resetten. Zoiets lukt alleen als je bevlogen bent en doorzettingsvermogen hebt. Maar je moet het vooral zelf doen’’, vertelde Van Breukelen. Na afloop van het inspirerende verhaal was het boek te koop waarvan de opbrengst geheel ten goede komt aan de Mentelity Foundation, opgericht door Bibian Mentel. De Mentelity Foundation is er om mensen met een fysieke uitdaging te helpen en te kijken naar de mogelijkheden in plaats van de beperkingen.

‘Bindmiddel voor de hele regio’
Na die stimulerende woorden verplaatste het gezelschap zich, samen met algemeen directeur Thijs van Es van FC Utrecht en partnership director bij de FC uit de Domstad Joost Broerse, naar het terras van Mr. Black and The White Ox. Daar werd onder zonnige omstandigheden geproost op een voor alle betrokkenen zonnige toekomst. “Zo zie je maar weer wat voor mooie club FC Utrecht is. Het is een bindmiddel voor de hele regio en moet die rol vooral blijven uitdragen!”, eindigde Van Breukelen.

De gasten konden ook nog genieten van verkoelende Douwe Egberts IJskoffie’s bij de Koffiefiets. De blikjes werden uitgedeeld door de FC Utrecht Oldstars, trotse ambassadeurs van de club.