FC Utrecht lanceert Innovatieplatform

04 december 2020

T-Mobile, ENGIE en LINKIT al aangesloten bij netwerk van kennisinstellingen en innovatieve bedrijven die kennis en kracht bundelen.

FC Utrecht heeft deze week in Stadion Galgenwaard het Innovatieplatform gelanceerd. Dat is een netwerk van kennisinstellingen en innovatieve bedrijven die kennis en kracht bundelen om op vier thema’s te innoveren: Stadionontwikkeling, gebiedsontwikkeling Maarschalkerweerd, Traiectum Sportcampus en het FC Utrecht Soccer Lab. Meer dan 200 deelnemers (leden van de Business Club, stakeholders en overige geïnteresseerden) woonden de kick-off van het platform via een online sessie bij.

Vier kernvragen stonden op de rol, bij de presentatie van het Innovatieplatform van FC Utrecht. Hoe kunnen we data gebruiken om de performance van FC Utrecht verder te stimuleren? Hoe kan het gebied Maarschalkerweerd (rondom Stadion Galgenwaard) doorontwikkeld worden? Hoe kunnen de krachten van de vijf topsportclubs die samen de Traiectum Sportcampus vormen optimaal gebundeld worden waardoor talenten het beste uit zichzelf kunnen halen? En: op welke innovatieve manier kunnen wij ons maatschappelijk programma versterken impact realiseren in dit gebied?

Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht opende de online sessie. De ruim 200 verbonden belangstellenden, die allemaal een pakketje thuisbezorgd kregen met daarin versnaperingen en presentjes, werden door Van Es bijgepraat over de groeistrategie van FC Utrecht en de rol die het Innovatieplatform daarin gaat spelen.

De in het thuisbezorgde pakketje meegeleverde prosecco kwam direct van pas na de toespraak van Van Es, want er werd geproost op de deelname van T-Mobile, ENGIE en LINKIT aan het Innovatieplatform.

Innovatiemanager van T-Mobile Ewout Karel nam vervolgens het woord en gaf op energieke wijze een presentatie waarbij de vragen 'wat vraagt innovatie op dit moment?’ en ‘Hoe kom je tot iets nieuws?’, centraal stonden. De grote winst ligt in samenspel. In het samen ‘jammen’ zoals jazz musici het zouden zeggen: dat is wat we binnen het Innovatieplatform gaan doen!

Hierna stonden inspiratiesessies op de rol, waarbij de vier kernthema’s van het Innovatieplatform behandeld werden: Gebiedsontwikkeling Maarschalkerweerd, Traiectum Sportcampus, FC Utrecht Soccer Lab, FC Utrecht Maatschappelijk.

“We geloven dat in de stad én de regio Utrecht veel talent, kennis en kunde aanwezig is”, aldus Algemeen Directeur Thijs van Es van FC Utrecht. “Als we bedrijven, kennisinstellingen en start-ups aan elkaar kunnen koppelen kan dat zowel de gemeenschap als onze voetbaltak middels innovaties verder brengen. Dat is waarom we het FC Utrecht Innovatieplatform hebben opgericht.”

Martijn Teekens, Directeur Sales B2B van T-Mobile, vertelde: “We zijn niet alleen trotse hoofdsponsor van FC Utrecht, maar willen ook samen met de club innoveren binnen verschillende thema’s. Daarvoor hebben we onder meer een nieuw Innovatiecentrum gebouwd in Stadion Galgenwaard, waar we samen met partners van de club, onze klanten en prospects innovatieve ideeën verder kunnen uitwerken.”

Meer informatie over het FC Utrecht Innovatieplatform en de mogelijkheden voor bedrijven om aan te haken: www.fcutrecht.nl/innovatieplatform.

Een videoverslag van de kick-off van het FC Utrecht Innovatieplatform: