FC Utrecht en Lagardère Sports zijn een nieuwe samenwerking overeengekomen. FC Utrecht neemt het lokale sales team van Lagardère te Utrecht per direct over, het betreft een team van zes personen. De sterke lokale verbinding van FC Utrecht krijgt hierdoor een extra impuls daar de club nu volledig de regie krijgt hierover. Lagardère Sports gaat zich per direct uitsluitend focussen op (digitale) proposities voor nieuwe nationale accounts van FC Utrecht.

Met dit nieuwe sales partnership, dat in juni 2018 begint, zullen FC Utrecht en Europa's meest toonaangevende sportmarketingbureau samen de ambitieuze groeidoelstellingen van de Utrechtse eredivisieclub nastreven door het beste van hun beide werelden te combineren. 

“We zijn erg tevreden dat we een uitstekende oplossing hebben gevonden in de geest van FC Utrecht, waarbinnen we ons kunnen concentreren op het versterken van onze lokale connectie en verdere groei van ons zakelijk netwerk”, legt Paul Verhoeff, voorzitter van de raad van commissarissen van FC Utrecht, uit. Hij voegt toe: “We hebben onze band met en zichtbaarheid in de lokale gemeenschap de laatste periode versterkt. Deze nieuwe samenwerking stelt ons in staat om ook de noodzakelijke volgende stappen in de strategie te zetten aan de commerciële kant van onze club en additioneel het meeste te halen uit de expertise van Lagardère Sports.”

“FC Utrecht is één van de best presterende en toonaangevende voetbalmerken op de Nederlandse markt en we kijken er naar uit om de club te blijven ondersteunen bij het behalen van haar ambitieuze groeidoelstellingen. We zijn er van overtuigd dat dit nieuwe partnership een positief effect zal hebben voor FC Utrecht en tevens voor de groei van onze Nederlandse onderneming”, aldus Hendrik Schiphorst, Managing Director van Lagardère Sports Netherlands.