FC Utrecht supporters zagen zondagmiddag voorafgaand aan de wedstrijd FC Utrecht – PSV in Stadion Galgenwaard hoe een reusachtig speelshirt van de Domstedelingen (afmeting: 37 x 32 meter) over de tribune trok. De happening ging gepaard met het nodige vuurwerk en was georganiseerd om te vieren dat hoofdsponsor Zorg van de Zaak het contract heeft opengebroken en voor drie seizoenen heeft verlengd. Het shirt is door de hoofdsponsor beschikbaar gesteld aan de supporters.
 
FC Utrecht speelt nu tot en met juli 2020 op de borst met het bedrijvennetwerk op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg. In de nieuwe overeenkomst blijft het maatschappelijk karakter van de samenwerking overeind en is wederom opgenomen dat er samen met FC Utrecht de nodige maatschappelijke activiteiten worden opgestart.
Om dit te onderschrijven waren 1200 mensen op uitnodiging van Zorg van de Zaak aanwezig bij de wedstrijd tussen FC Utrecht en PSV. De genodigden waren deels geselecteerd onder de twaalf randgemeenten van Utrecht, die de mogelijkheid kregen om minderbedeelden uit hun midden een mooie dag te bezorgen.  En deels onder de goede doelen, waar de FC intensief mee samenwerkt,, uitgenodigd Zo maakten onder andere Stichting Reinaerde Zizo, Vluchtelingenwerk, Wilhelmina Kinderziekenhuis, Fonds Gehandicaptensport, Stichting JOU en Only Friends dankbaar van de uitnodiging gebruik.

Verlenging
Zorg van de Zaak en FC Utrecht gingen medio 2015 voor het eerst met elkaar in zee met de specifieke doelstelling om van Utrecht de meest vitale stad van Nederland te maken. De samenwerking gaat dan ook veel verder dan alleen de naamgeving op het shirt. De afgelopen seizoenen ontwikkelden de partners maatschappelijke programma's en preventieprogramma’s. Landelijke issues als schulden, pesten op het werk en roken werden op de kaart gezet, waarbij voornamelijk in communicatie het voortouw werd genomen om een wezenlijke bijdrage te leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. De campagne 'Sterker op het werk', waarbij FC Utrecht spelers en staf openhartig vertelden over sport en privé voor de camera, was hier een sprekend voorbeeld van. De campagne won zelfs de prestigieuze SAN Award. Meest recentelijk lanceerde de hoofdsponsor in Stadion Galgenwaard de nieuwe campagne “Beter inzetbaar”.
 
Impact op de regio
Met de nieuwe overeenkomst wordt een unieke Utrechtse samenwerking met een landelijke uitstraling verlengd. Marius Touwen, founder en grootaandeelouder van Zorg van de Zaak haakt vooral in op de groei van FC Utrecht buiten het voetbal om: “De impact van FC Utrecht is onmiskenbaar. Natuurlijk doet de voetbalclub het meer dan naar behoren op het veld, maar ook daarbuiten tonen zij ambitie. Met name de maatschappelijke impact van de voetbalclub op de omgeving laat zien dat de FC diepgeworteld zit in de randgemeenten en de provincie. Wij zijn trots ons weer aan FC Utrecht te verbinden.”
 
Ook FC Utrecht grootaandeelhouder Frans van Seumeren, die Marius Touwen persoonlijk goed kent, is in zijn nopjes met de deal: "Het is natuurlijk een zeer goed signaal dat onze hoofdsponsor met drie jaar verlengt, dat straalt vertrouwen uit!”
Commercieel directeur FC Utrecht Martijn Standaart voegt hier nog aan toe: "De vele impactvolle activaties die we tot op heden samen met Zorg van de Zaak hebben uitgevoerd leveren resultaat op, qua maatschappelijke impact, naamsbekendheid en het genereren van nieuwe klanten. Met de basis die er nu staat zijn we komende jaren nog beter in staat ons partnership te laten groeien."