Hummel: De samenwerking met FC Utrecht kenmerkt zich door flexibiliteit, professionaliteit en passie

10 oktober 2016
Sinds 2012 zijn FC Utrecht en hummel elkaars partner. De kenmerkende chevrons van de teamwearspecialist blijven zeker tot 2019 de tenues van FC Utrecht sieren. Met een vliegende start in 1923, toen hummel een van de eerste voetbalschoenen ontwikkelde, is het sportmerk gevestigd.
Door de eerste sponsorcontracten met grote handbal- en voetbalclubs in de jaren ‘60 groeide het merk uit tot een
bekendheid in de sportwereld. Tot op de dag van vandaag is het een geliefd merk onder vele sporters. Wij spraken met
Arnold de Bruin, algemeen directeur van Deventrade, het bedrijf dat naast hummel ook merken als Derbystar en Stanno voert.
“Uitstekend. Niet alleen op sportief gebied hebben we meerdere successen mogen meebeleven, maar ook aan de
hoogwaardige hospitality van FC Utrecht en de diverse initiatieven die we samen hebben opgestart hechten we veel waarde. Om een voorbeeld te noemen: onlangs kregen we van FC Utrecht de mogelijkheid onszelf te presenteren in het stadion. We kozen ervoor ons sponsorconcept Partnership 2.0 uit te lichten en nodigden in samenwerking met sportzaken in de omgeving tientallen clubs uit. Het is een eenvoudige bundeling van krachten, maar met een groot effect. De dag was
een enorm succes dankzij de unieke combinatie van locatie en inhoud: de spanning en gezelligheid rondom de wedstrijd, met de toegevoegde waarde die ons concept is voor clubs. Dit soort extraatjes hebben veel waarde voor ons.”
“Wat de naamsbekendheid van hummel betreft weet ik zeker dat het wel goed zit. We zijn al jaren marktleider in teamwear en hummel is met de jaren steeds meer een begrip geworden. De relatie met FC Utrecht draagt daar zeker aan bij. Onze samenwerking met FC Utrecht is echter veelomvattender: behalve de tenues van hummel leveren we,
aanvullend op onze overeenkomst met de Eredivisie, bijvoorbeeld ook Derbystar ballen en Stanno keepershandschoenen
voor de keepersopleiding. De samenwerking voelt goed aan omdat we veel parallellen zien in het karakter van ons
bedrijf en dat van de club. Een goede sfeer, winnaarsmentaliteit en down-to-earth. FC Utrecht streeft altijd naar het hoogst haalbare, zonder van de igen kernwaarden af te wijken. Dat zijn aspecten waar wij ons goed in kunnen vinden en die ons partnerschap inhoud geven.”
“Met Deventrade gaat het erg goed. We voeren naast hummel en Derbystar de eigen merken Reece Australia en Stanno.
We zijn volop in beweging en werken er elke dag hard aan om alle kansen die we zien zo optimaal mogelijk te benutten.”
“De skybox is elke thuiswedstrijd gevuld met zakelijke relaties. Dat kunnen bijvoorbeeld clubs zijn, of retailers, of andersoortige partners. Het levert altijd mooie middagen en avonden op: de sfeer rondom een wedstrijd is nu eenmaal heel speciaal. Ook buiten wedstrijddagen maken we regelmatig gebruik van de Skybox, de centrale ligging en de unieke uitstraling maken het een perfecte uitvalsbasis voor bijvoorbeeld collectiemeetings en inspiratiesessies.”
“Onze special design afdeling werkt met een open blik: ‘alles is mogelijk’. De wensen van de klant staan centraal en we doen er alles aan clubs zoveel mogelijk opties te bieden. In het geval van FC Utrecht houdt dit in dat de club (en de supportersvereniging) elk seizoen bij ons aan tafel schuiven, waarbij in grote lijnen de wensen worden doorgesproken.
Dit seizoen was dat bijvoorbeeld het verhuizen van de kenmerkende diagonaal naar de achterzijde van het shirt. Onze
designers gaan hier vervolgens mee aan de slag. De ruimte voor creativiteit die er is, resulteert in een aantal ideeën.
Hieruit wordt in overleg dan de beste optie gekozen. De samenwerking met FC Utrecht kenmerkt zich door flexibiliteit, professionaliteit en passie. Dit is een proces dat wij overigens niet alleen met profclubs aangaan, ook amateurverenigingen kunnen laagdrempelig voor special design kiezen.”