FC Utrecht bereikte vandaag (dinsdag) op Instagram een mijlpaal. De club verwelkomde de tienduizendste volger op dat social media-kanaal. FC Utrecht zet de groei op social media gestaag door.

Sinds vorig seizoen is FC Utrecht op Instagram actief. De club zet het kanaal in om foto’s en filmpjes met volgers te delen; daarmee de ‘likers’ een exclusief kijkje achter de Utrechtse schermen biedend. “Een groot succes was de rubriek Kamergenoten, die we tijdens een trainingskamp in Spanje dagelijks lieten terugkomen”, zegt Martin Versteeg, Coördinator Media van FC Utrecht. “Twee spelers, die met elkaar op een kamer sliepen, liet onze verslaggever een selfie maken. Die rubriek omvatte veel: de ploeg zat in Spanje, maar de spelers zélf waren het die de volgers bij de hand namen en lieten zien hoe zij het trainingskamp beleefden. Zo dicht kom je als supporter tegenwoordig bij de spelers, dankzij social media in het algemeen en in dit geval het Instagram-kanaal van FC Utrecht in het bijzonder.”

FC Utrecht ontving honderdduizenden ‘likes’ op foto’s en filmpjes, met name van jonge fans. “Instagram is hét kanaal dat ons in staat stelt ons verhaal te delen met tieners”, aldus Versteeg. “In die zin vormt het een heel belangrijke schakel in ons social media-pakket, naast Twitter, Facebook en YouTube.”

Op Facebook heeft FC Utrecht momenteel ruim 45.000 volgers, op Twitter zijn er dat bijna 30.000. Versteeg: “De groei zet qua aantallen door en we proberen op het gebied van content vernieuwend te zijn en te blijven.”

Volg FC Utrecht op social media, kijk op:
Instagram
Facebook
Twitter – algemeen
Twitter – live wedstrijdverslag
YouTube