Voor het tweede achtereenvolgende seizoen zijn alle skyboxen in Stadion Galgenwaard verkocht. De introductie van themaboxen in het Utrechtse voetbalstadion is een schot in de roos gebleken, zo vertelt Arnaud Miltenburg, Head of Sales van FC Utrecht.

“De themaboxen in Stadion Galgenwaard maken een enorme groei door”, stelt Miltenburg. “Ondernemers die actief zijn in dezelfde branche of handelen vanuit een bepaalde filosofie, komen elkaar daar tegen. Dat blijkt uiterst interessant te zijn voor ondernemers uit allerlei sectoren.”

Zo is er in Stadion Galgenwaard onder meer de Vast & Goed Lounge. Een skybox met een capaciteit van 44 seats die is gericht op bedrijven uit de vastgoedbranche. En de Horecabox, waarin in de horeca actieve bedrijven samenkomen.

“We zijn daarnaast samen met partner Tele2 druk bezig met het optuigen van een Connected Lounge”, verklapt Miltenburg. Die skybox moet geheel in lijn komen met de rest van Stadion Galgenwaard, dat op termijn in samenwerking met Tele2 wordt omgetoverd tot een zogeheten Smart Stadium.

De skyboxen vormen voor FC Utrecht een belangrijke inkomstenbron. “Voor ons zijn deze ruimtes zeer belangrijk”, aldus Miltenburg. “Ze maken van de commerciële target van FC Utrecht een structureel deel uit.”

Toch is er nog één skybox onbezet. Althans; die heeft geen vaste huurder. “Die skybox houden we, in elk geval de komende tijd, bewust vrij. Op die manier kunnen bedrijven ook een skybox afnemen voor één wedstrijd, als arrangement.”