Tele2, vanaf seizoen 2015/2016 connectiviteitspartner van FC Utrecht, staat tijdens de Eredivisiewedstrijd FC Utrecht - sc Heerenveen al zijn sponsorrechten af aan het Leger des Heils. Het logo van de zorg- en welzijnsorganisatie prijkt op de achterkant van de shirts van de FC Utrecht-spelers. Ook de Tele2-business-seats en de LED-reclameborden van Tele2 langs het veld gaan over in handen van het Leger. Tele2 geeft het Leger des Heils hiermee de kans om te laten zien op wat voor manier zij betrokken is bij voetbal.

Barry Wissink, Managing Director zakelijke markt van Tele2: “Bij het sluiten van het partnership met FC Utrecht aan het begin van het seizoen hebben we beloofd onze rechten te gaan gebruiken om onze klanten te bedanken, om de fans een geweldige ervaring te bezorgen en om aandacht te vragen voor een aantal goede doelen. Het toeval wil dat het Leger des Heils niet alleen een goed doel is, maar ook nog één van onze zakelijke klanten. De perfecte partij om mee af te trappen tijdens deze wedstrijd. Voor het Leger des Heils betekent dit een kans op zichtbaarheid en de mogelijkheid haar verhaal te vertellen zonder dat zij hiervoor kosten moet maken. Ook kan zij een aantal mensen uit haar netwerk een unieke ervaring bezorgen. Tijdens het seizoen gaan we deze kans ook nog bieden aan een aantal andere partijen.”

Scoren voor een nieuw leven
Het Leger des Heils zet zich in voor mensen die om wat voor reden dan ook even niet mee kunnen doen met de samenleving. Mensen worden begeleid bij het vinden van onderdak en werk, en bij het herstel van relaties. Ook het invullen van vrije tijd speelt hierbij een belangrijke rol. Zo is het Leger betrokken bij de Dutch Street Cup, een straatvoetbaltoernooi dat wordt gehouden in twintig steden in Nederland, en de Homeless World Cup.