Zorg van de Zaak heeft zich woensdag officieel als hoofdsponsor aan FC Utrecht verbonden. Eén van Nederlands grootste dienstverleners op het gebied van bedrijfsgezondheidszorg gaat met de Utrechtse club een verbintenis voor drie seizoenen aan, met een optie voor nog twee seizoenen, waarbij de samenwerking veel verder gaat dan alleen de naamgeving op het shirt. Daarmee is een unieke Utrechtse samenwerking met een landelijke uitstraling een feit.

‘Participatie hoog in het vaandel’
Vanuit maatschappelijke betrokkenheid bouwt Zorg van de Zaak aan een netwerk van bedrijven dat ervoor zorgt dat mensen kunnen blijven deelnemen aan werk. Niet vanuit de gedachte dat mensen moeten werken, maar juist vanuit het tegenovergestelde idee: dat mensen mét werk gelukkiger zijn. Daarom wordt gezondheid en inzetbaarheid niet vanuit een eenzijdig medisch perspectief benaderd, maar vanuit een veel bredere visie. “Onze dienstverlening is erop gericht om mensen weer optimaal te laten functioneren in hun baan. Maar, onze missie reikt verder dan dat”, stelt Marius Touwen, Directeur-Eigenaar van Zorg van de Zaak. “Om volwaardig onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij is, naast werken, het meedoen en bijdragen aan de samenleving evenzo belangrijk. Hierbij gaat het om de sociale contacten die je hebt of de rol die je vervult binnen bijvoorbeeld een vereniging. En juist daar zien wij de verbinding met FC Utrecht, omdat zij naast haar sportieve doelstellingen, gezondheid én maatschappelijke participatie hoog in het vaandel heeft staan.”

‘Een enorme boost’
“Het is voor ons duidelijk waar we elkaar raken en, vanaf nu, ook gaan versterken. We gaan een langdurige samenwerking aan met als één van de doelstellingen om van Utrecht de vitaalste stad van Nederland te maken. Wij als club zijn enorm blij met dit goede en langdurige partnership. Dit geeft heel FC Utrecht een enorme boost! We mogen trots zijn op deze overeenkomst”, aldus algemeen directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht.

‘Bijdrage leveren aan gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht’
“Het is de eerste samenwerking met een hoofdsponsor die veel verder gaat dan een naam op een shirt, de wedstrijd, het stadion en het organiseren van maatschappelijke activiteiten”, kondigt Van Schaik aan. “De komende jaren gaan we gezamenlijk maatschappelijke en preventieprogramma’s ontwikkelen. Landelijke issues als schulden, pesten, overgewicht en roken gaan wij, als hoofdsponsor en betaaldvoetbalorganisatie met Zorg van de Zaak aanpakken. Waarbij we echt samen in de communicatie het voortouw gaan nemen. FC Utrecht gelooft erin dat zij, samen met Zorg van de Zaak, het verschil kan maken en een wezenlijke bijdrage gaat leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. Daarbij wordt heel veel betrokkenheid gevraagd van spelers, trainers, medewerkers én ook supporters van de club en wordt het platform dat de club biedt en de mediaexposure die wij hebben, zowel landelijk als regionaal, ingezet.”

Foto's: Sportfolio.nl/René Bouwman