FC Utrecht lanceert morgen een eendaagse campagne in de Verenigde Staten. De Eredivisionist richt zich die dag, Black Friday in Noord-Amerika, in het bijzonder op in de VS wonende fans van de Amerikaanse FC Utrecht-international Rubio Rubin.

De pas achttienjarige Rubin debuteerde enkele weken geleden in het nationale voetbalteam van de Verenigde Staten, hetgeen voor flink wat aandacht voor FC Utrecht én Rubin zorgde in de VS. De spits is populair in Noord-Amerika, weet ook Algemeen Directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht. “Rubio leeft min of meer The American Dream door als achttienjarig jochie al door te breken bij FC Utrecht in de Nederlandse Eredivisie én te debuteren in de nationale ploeg van de Verenigde Staten”, somt Van Schaik op. “Geloof me: voor de sportgekke Amerikanen zijn dat twee mijlpalen die tellen, hoor. En voetbal is een sport die telt in de VS. Het is daar, na basketbal en American football, de populairste sport.”

De duizenden Amerikaanse voetballiefhebbers die Rubin inmiddels op de voet volgen, bedient FC Utrecht op Black Friday – de dag na Thanksgiving, hét moment waarop Amerika massaal inkopen gaat doen voor Kerstmis – met een aanbieding op maat. Een ‘Black Friday Special Offer’. “We bieden het FC Utrecht-shirt, compleet met de bedrukking en het rugnummer 45 zoals Rubio die zelf ook op zijn wedstrijdshirt heeft én met een gesigneerde spelerskaart inclusief verzendkosten aan voor 75 dollar”, aldus Van Schaik. “Het is moeilijk in te schatten hoeveel orders we vanuit de VS mogen verwachten. Maar we hebben onze fanshopmedewerkers gewaarschuwd. Zij kunnen weleens een druk weekend gaan krijgen.”