FC Utrecht heeft na autosponsor Opel Stam opnieuw een automotive-onderneming aan zich weten te verbinden: Louwman Exclusive is vanaf nu exclusieve partner van de Directors Lounge. 

Louwman Exclusive, in Nederland officieel partner van Bentley, Lamborghini, Lexus, Maserati, McLaren en Rolls-Royce, is dankzij de samenwerking met FC Utrecht vanaf nu vertegenwoordigd in de Directors Lounge. Dat is de lounge waarin CEO’s en directeuren van gereputeerde bedrijven tijdens wedstrijden netwerken en doordeweeks vergaderen of meeten. Zij kunnen in die ruimte vanaf nu kennismaken met de exclusieve bolides van Louwman. Onderdeel van de samenwerking met FC Utrecht is bovendien dat Louwman Exclusive vanaf nu ook te zien is op de LED-boarding bij alle thuiswedstrijden. 

Manager Sales van Louwman Exclusive, Alexander Sterk, is blij met de overeenkomst met FC Utrecht. “Wij werken vanuit de meest bijzondere showroom van Nederland, pal langs de snelweg A2 van Amsterdam naar Utrecht. Wij voelen een verbinding met Utrecht en dus FC Utrecht”, zegt hij. “Enkele zakelijke relaties van FC Utrecht zijn al klant bij ons en zij spraken veel over de club en vooral over het zakelijke netwerk van de club. Wij zitten in het topsegment van de autobranche. Vandaar dat wij founder zijn geworden van de Directors Lounge, want daar bevinden zich onder andere deze relaties. Wij geloven dat de keuze voor FC Utrecht, een grote en bekende club in Nederland, een juiste is voor onze marktbenadering. Wij hebben passie voor onze klant en voor de auto, dát is waar het bij Louwman Exclusive om draait. Wij nemen dat specifieke Louwman Exclusive-gevoel mee naar de Directors Lounge.” 

Head of Sales van FC Utrecht Arnaud Miltenburg van FC Utrecht is er trots op dat Louwman Exclusive zich aan de Eredivisieclub uit de Domstad heeft verbonden. “Wij mogen er als club trots op zijn een dusdanig gereputeerd merk aan onze klantenlijst te kunnen toevoegen”, vertelt Miltenburg. “FC Utrecht is er voor iedereen, dus ook voor het topsegment. Wij gaan samen met Louwman hun deel van de markt benaderen en werken aan groei voor ons beiden.” 

Onderdeel van de samenwerking tussen FC Utrecht en Louwman Exclusive is dat grootaandeelhouder Frans van Seumeren en Algemeen Directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht vanaf nu in een auto van Louwman Exclusive rijden. “Wij hebben aangegeven dat we onze topmerken zichtbaar willen laten worden in het zakelijke FC Utrecht-netwerk”, zegt Sterk. “Ons inziens zijn Frans van Seumeren en Wilco van Schaik twee mensen die onze merken uitstekend vertegenwoordigen. Zij rijden dus, als onderdeel van deze sponsoring, vanaf nu in onze auto’s. De Maserati Gibli moet de concurrentie aangaan met BMW en Mercedes en is zeer interessant geprijsd. Doordat we de auto nu inzetten bij FC Utrecht krijgen we er nog meer vraag naar en vergoten we de zichtbaarheid ervan.”