FC Utrecht speelt woensdag in bekerverband een uitduel tegen SC Cambuur. De spelers van FC Utrecht treden ditmaal aan met 3FM Serious Request op de borst, waar normaal gesproken HealthCity op de voorzijde van het shirt prijkt. De hoofdsponsor van FC Utrecht maakt eenmalig plaats voor het goede doel, dat woensdag van start gaat in het Glazen Huis dat dit jaar gevestigd is in Leeuwarden.

Niet alleen HealthCity doet eenmalig afstand van zijn positie op het shirt. Ook rugsponsor Voetbalshop.nl ontbreekt in Leeuwarden op het shirt. FC Utrecht Maatschappelijk, de sociaal maatschappelijke tak van de club, staat met beeldmerk afgebeeld op de achterzijde van de tricots van FC Utrecht.

Door met ‘Wij steunen 3FM Serious Request’ op de borst te spelen, draagt FC Utrecht ook dit jaar een steentje bij aan het vergroten van de aandacht voor deze actie. “Net als in andere jaren, werken wij ook dit jaar selectief mee aan verzoeken met betrekking tot 3FM Serious Request”, zegt Algemeen Directeur Wilco van Schaik. “Maar, nu wij ook in Leeuwarden een bekerwedstrijd afwerken, kan de timing niet beter. Wij wilden daarom graag iets extra’s en unieks doen. Ik denk dat dit met medewerking van onze shirtsponsors, in de vorm van een speciale editie van ons shirt, gelukt is.”

Dinsdagochtend vond in de HealthCity-club in Stadion Galgenwaard een persmoment plaats. 3FM-deejay Gerard Ekdom, geboren Utrechter, ontving het eerste shirt met de opdruk ‘Wij steunen 3FM Serious Request’ uit handen van Mark Diemers en Bob Schepers. Diemers is geboren en getogen in Leeuwarden, maar speelt sinds deze zomer voor FC Utrecht. Schepers speelde net als Diemers in het verleden voor SC Cambuur.