Het tweede netwerkevent van dit jaar vond plaats bij skyboxhouder W. van Veluw B.V, waarbij ‘talentontwikkeling’ het thema was. De gasten werden ontvangen in een prachtige ruimte waar de producten van het klassieke productiebedrijf van kleine metaalwaren tentoongesteld lagen. Van trofeeën, penningen, medailles en emblemen tot de Johan Cruijff Schaal en de KNVB-beker.

Arnaud Miltenburg, Head of Sales bij FC Utrecht, sprak in zijn openingswoord dan ook over een ‘unieke locatie’. Vervolgens bracht hij de aanwezige Business Clubleden op de hoogte van de laatste zakelijke en technische ontwikkelingen binnen FC Utrecht. Geheel in het thema van de avond sprak hij nog kort over hoe FC Utrecht omgaat met het ontwikkelen van zijn talenten.

Nadat de gasten werden begeleid naar de volgende ruimte, begon het programma met de presentatie van Mark Nutzel, docent marketing en coördinator projectbureau op de Hogeschool Utrecht. In zijn interessante en voor Business Clubleden nuttige verhaal vertelde hij hoe de gasten zelf met hun bedrijven kunnen bijdragen aan de talentontwikkeling van studenten aan de HU en hoe deze studenten van nut kunnen zijn voor hun organisaties. Vervolgens sprak Fried Keesen van de Universiteit Utrecht over hun “Young Leaders League” waarin de toptalenten van de Utrechtse studenten zich ontwikkelen. In zijn verhaal kwam naar voren dat verschillende talenten op uiteenlopende wijze ontwikkeld worden.

Unieks voor branche
Na de presentaties van de HU en UU was het woord aan Tom Broekman, die sprak over zijn familiebedrijf ‘Thom Broekman’ dat al sinds 1837 bestaat. Thom Broekman, als lid van Team FC Utrecht, is de leverancier van de clubkostuums van FC Utrecht. Hij vertelde hoe het personeel bij Thom Broekman en De Rode Winkel, de jeans-afdeling van zijn organisatie, intern wordt opgeleid. In drie fases worden zij van verkooptalent ontwikkeld tot volwaardig medewerker. Hiernaast legde hij uit waarom Thom Broekman als initiatiefnemer de opleiding ‘Jeansspecialist’ is gestart, niet alleen voor medewerkers van zijn organisatie, maar voor iedereen binnen de branche. Met deze opleiding hebben zij iets unieks neergezet voor een specialisme binnen de detailhandel.

Tot slot gaf zijn dochter, Pauline Broekman, een presentatie over mannenmode en vooral over het ‘perfecte kostuum’. Als verrassing voor de Business Clubleden werd na de presentatie een maatpak verloot en de gasten waren getuigen dat deze toevalligerwijs door gastheer Wouter van Veluw werd gewonnen.

Dakar-team
Tot slot luisterden de gasten naar het boeiende verhaal van Offshore Business Lounge-lid VeKa Group. Namens de maritiem projectontwikkelaar sprak Rob Broekhuijsen over het eigen Dakar-team en wat er allemaal komt kijken tijdens het gehele traject van de Dakar Rally. Binnen het thema van de avond vertelde hij over de combinatie van talenten die nodig is om succesvol deel te nemen aan de bekende rally. “Ik vond het ontzettend leuk om ons verhaal hier te vertellen”, zei Broekhuijsen na afloop van zijn presentatie. “Ik ben zeer positief over deze netwerkevents. Het is net als de Offshore Business Lounge bijzonder nuttig, gezellig en zeer gastvrij. Je maakt veel contacten en je weet maar nooit wat daar uit kan komen."

Organisatie
Na afloop van het programma bedankte Wilco van Schaik de sprekers en alle aanwezigen en kon nog worden genoten van een hapje en een drankje in de gezellige bar van W. van Veluw B.V. Gastheer Wouter van Veluw was na afloop zeer tevreden over het event. “We hebben bij ons bedrijf al eens een bezoek gehad van Frans van Seumeren, een aantal Business Clubleden en Rondom Voetbal. Nu werd mij gevraagd of hier een keer een netwerkevent georganiseerd mocht worden”, sprak Van Veluw. “Ik vind het mooi dat dit hier vandaag gebeurt en voor ons is het een kans om ons als organisatie te laten zien. Ik heb weer veel mensen leren kennen waaruit mooie contacten zijn ontstaan”, aldus Van Veluw.

Het volgende netwerkevent is de FC Utrecht Golfdag op maandag 22 april. Alle FC Utrecht Business Clubleden ontvangen hier volgende week meer informatie over.