Sinds dit voetbalseizoen is HealthCity de trotse hoofdsponsor van FC Utrecht. Supporters, sponsors en spelers profiteren van deze samenwerking, terwijl HealthCity de vruchten plukt van het hoofdsponsorschap bij FC Utrecht.

Supporters
Middels verschillende gezamenlijke initiatieven wordt supporters de mogelijkheid geboden om eens vrijblijvend gebruik te maken van de diensten van HealthCity. In de kerstvakantie kon men een week gratis sporten na het invullen van een digitale enquête. De leden van de Junior Tigers konden in de zomervakantie gratis kennismaken met de HealthCity-faciliteiten. Ook later in het seizoen worden dergelijke mogelijkheden geboden.

Beweegredenen
De beweegredenen van de sport-, fitness- en ontspanningsketen om FC Utrecht te sponsoren, zijn het versterken van de merkbeleving en het vergroten van de naamsbekendheid. “Juist dit laatste lukt goed via het hoofdsponsorschap,” aldus een trotse Hank Roothuis, regiomanager HealthCity. “Vóór het hoofdsponsorschap kende de helft van de supporters ons nog niet. Nu, na een half seizoen, weet bijna 90% dat wij de hoofdsponsor van FC Utrecht zijn en ruim 80% vindt zelfs dat HealthCity en FC Utrecht goed bij elkaar passen”. En dat is in de HealthCity-club Galgenwaard ook te merken. Steeds vaker komen supporters een kijkje nemen en proeven van het sportaanbod.

Spelers
Ook de selectie van Jan Wouters is regelmatig bij HealthCity-club Galgenwaard te vinden. Onder leiding van inspanningsfysioloog Pim Koolwijk wordt hier na een wedstrijd regelmatig een uitlooptraining bij HealthCity afgewerkt. “De faciliteiten bij HealthCity zijn uitermate geschikt voor onze selectie om na een wedstrijd het lichaam weer te laten herstellen. HealthCity is hierin de perfecte partner en zorgt er telkens voor dat onze spelers in alle rust kunnen uitlopen,” aldus Jan Wouters. Ook Jong FC Utrecht is met grote regelmaat te vinden in de club.

Sponsors
Naast de supporters zijn de businessclubleden van FC Utrecht een interessante doelgroep voor HealthCity. “Dat zijn vaak mensen met een enorm drukke werkweek en dan schiet het sporten er vaak bij in. Met de 10x10x10-actie hebben we een programma weten te ontwikkelen om hierop in te spelen,” vertelt Roothuis. Gedurende tien weken worden tien businessclubleden weer helemaal topfit gemaakt. Twee gediplomeerde personal trainers begeleiden de deelnemers met voedingsadvies, motivatietraining en een op maat gemaakt trainingsprogramma. “Doordat je met een vaste groep businessclubleden sport, voel je de druk om iedere training aanwezig te zijn,” zegt Nils van Vliet, directeur van De Reclamemakers. “De personal trainers zorgen er verder voor dat je uit iedere oefening het maximale haalt. Zonder een personal trainer waren mijn trainingen nooit zo effectief geweest,” concludeert Van Vliet. Door het enorme succes van de eerste editie gaat eind januari de tweede editie van start.

Na alle feestdagen in december, is januari een maand waarin mensen weer massaal aan het sporten gaan. “De kilo’s die er tijdens de feestdagen aan zijn gekomen, moeten er dan weer af,” weet Roothuis. “HealthCity biedt verschillende mogelijkheden voor de mensen om hun sportieve doelen van 2013 te bereiken. Van cardiotraining tot het trainen onder begeleiding van een personal trainer, het is bij ons allemaal mogelijk. Iedereen is dus van harte uitgenodigd om eens vrijblijvend langs te komen bij één van onze clubs om kennis te maken met de mogelijkheden,” aldus Roothuis. Kijk voor mee informatie over HealthCity op www.healthcity.nl.