Evenals vorig jaar stelt Tele2 ook dit jaar een aantal keer de positie op de achterkant van het shirt weg aan partijen die dit platform goed kunnen gebruiken. Tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen was het de beurt aan de Nationale Sportweek.
 
De Nationale Sportweek is maandag van start gegaan en duurt tot vrijdag. De Nationale Sportweek is een initiatief van NOC*NSF met als doel sporten en bewegen te promoten. De Sportweek laat zien hoe gezond en vooral hoe leuk sporten en bewegen is.
 
Tele2 gaf dit initiatief een extra podium en daar is Kees Seibesma, adviseur bij NOC*NSF, maar wat blij mee: “Wat een warm gebaar van Tele2 en FC Utrecht door honderden vrijwilligers in Utrecht tijdens haar thuiswedstrijd tegen FC Groningen in het zonnetje te zetten én ons initiatief op het shirt te zetten. Het promoten van de Nationale Sportweek helpt om vele mensen in de regio te motiveren sportief actief te worden en trots te zijn op een oh zo waardevolle rol als vrijwilliger. FC Utrecht toont aan dat zij als betaald voetbal organisatie een belangrijke speler is voor het in beweging houden en krijgen van niet alleen haar fans maar ook vele anderen in onze maatschappij. Samen scoren voor de regio Utrecht, dat is wat wordt waargemaakt!”