Vorig seizoen is FC Utrecht begonnen met FC Utrecht on Tour. Rond iedere thuiswedstrijd bezoekt FC Utrecht een stad, dorp of stadsdeel in de provincie. Hier vinden, onder andere bij scholen en amateurverenigingen, verschillende voetbal gerelateerde activiteiten plaats. Rondom de thuiswedstrijd tegen NAC Breda van zaterdag 19 oktober, is FC Utrecht on Tour te gast geweest in IJsselstein.

Schoolbezoek
Om kinderen te stimuleren gezond te gaan leven bracht FC Utrecht Maatschappelijk tijdens FC Utrecht on Tour een bezoek aan een basisschool. FC Utrecht was te gast op K.B.S. De Ark van Noach in IJsselstein. Zij hadden ook de leerlingen uit de groepen zeven van de andere locaties van de basisschool uitgenodigd. In totaal waren 80 leerlingen aanwezig, die actief aan de slag gingen met een gezonde levensstijl in onder andere de Ren-je-rot-quiz. 

Na de quiz beantwoordden Carlos Groen en Joey Papamelodias van FC Utrecht onder 19 vragen over wat zij allemaal doen om gezond en fit blijven, waardoor de kinderen zich ervan bewust werden dat je vooral zelf moet werken aan je gezondheid. Als afsluiter mochten alle klassen met beide spelers en Tiger op de foto.

Clinics IJFC & VVIJ
Onder leiding van diverse FC Utrecht-trainers heeft de jeugd van IJFC en VVIJ een voetbalclinic gehad. Ruim 200 kinderen hebben training gehad in verschillende techniekonderdelen. Onder andere het dribbelen, passeren, aannemen van de bal en de traptechniek kwamen aan bod. Tevens vonden er verschillende partijvormen plaats. De FAN Caravan was eveneens aanwezig voor de FC Utrecht-promotie. De kinderen kregen na de clinic nog een klein cadeautje en een hele mooie fanshop-aanbieding.

Business
Op het Open Coffee IJsselstein kwamen tal van zakenmensen uit de omgeving, zoals MKB ondernemers en financiers bijeen om actief met elkaar in verbinding gebracht te worden. FC Utrecht Business was aanwezig om de mensen inzicht te geven in wat voetbal kan betekenen voor hun bedrijf of organisatie. Specifiek werd hierbij ingegaan op de zakelijke mogelijkheden die FC Utrecht te bieden heeft. Dit loopt uiteen van het opdoen van nieuwe contacten via de FC Utrecht Business Club tot relatiemanagement via de hospitality concepten tijdens wedstrijden.

Namens FC Utrecht Business waren Head of Sales Arnaud Miltenburg en Sponsorship Manager Youri Muller aanwezig. “Het is prettig voor ons als FC Utrecht Business om vertegenwoordigd te zijn op dergelijke netwerkevenementen”, aldus Muller. “Aan de reacties die wij woensdag hebben ontvangen, valt af te lezen hoe verrast mensen zijn over de zakelijke mogelijkheden die FC Utrecht te bieden heeft.”

Latje trap
In totaal bezochten bijna 300 mensen uit IJsselstein via FC Utrecht on Tour de wedstrijd FC Utrecht – NAC Breda. De twee teams van VVIJ en IJFC die de meeste kaarten hadden verkocht werden opgehaald en thuisgebracht met de FC Utrecht-spelersbus. De D1 van VVIJ en IJFC mochten in de rust latje trappen. Het latje trappen is een competitie die tot het eind van het seizoen duurt. Het latje trappen werd gewonnen door VVIJ met 6 rake treffers. IJFC raakte vijfmaal de lat.