FC Utrecht nog verliesgevend

27 december 2016

Maar club op weg naar bescheiden positief netto resultaat in 2017

FC Utrecht behaalde in het boekjaar 2015-2016, dat jongstleden 30 juni werd afgesloten, een negatief netto resultaat van 4,9 miljoen euro. De omzet van de BVO steeg, maar de kosten stegen ook. Dit kwam onder meer door het spelen van de Play-offs om Europees voetbal. Voor boekjaar 2016-2017 verwacht FC Utrecht een bescheiden positief netto resultaat, vooral door de transfers deze zomer van FC Utrecht talenten Bart Ramselaar (PSV) en Timo Letschert (Sassuolo).

Om de club structureel financieel gezond te maken grijpt de leiding verder in in de kosten, parallel hieraan moet de omzet uit sponsoring en ticketing omhoog.
 
Nieuwe strategie
 Het nieuwe strategische plan, dat in nauwe samenspraak met de Raad van Commissarissen is ontwikkeld, wordt op dit moment integraal uitgevoerd. Er is een kwalitatieve impuls gekomen op het gebied van sales, marketing en operations.
Dit moet resulteren in hogere omzetten tegen lagere kosten. De sportieve prestaties van FC Utrecht het laatste anderhalve seizoen, dragen daar zeker ook aan bij: Stadion Galgenwaard is de eerste seizoenshelft slechts één van de vijf Eredivisie-stadions, waar gemiddeld meer toeschouwers komen dan vorig seizoen.

Algemeen directeur Wilco van Schaik: "De investeringen die FC Utrecht heeft gedaan in het technisch management, de selectie, jeugdacademie, scouting en de verbouwing van het stadion / Zoudenbalch werpen hun eerste vruchten af. De stijgende lijn in de sportieve resultaten heeft nu een positief effect op onze financien. En daarom willen we dat de waarde van de club op het veld zich verder doorontwikkeld.”

"We komen van ver, het kost tijd om slagen in het bedrijf te maken. De verdere uitrol van onze nieuwe strategie heeft dan ook de hoogste prioriteit voor FC Utrecht. Doel komende jaren is een drastische verbetering van het operationele resultaat. Inclusief transfers sturen wij jaarlijks op een positief netto resultaat. Zo werken we toe naar een financieel gezonde club, met ambitie en met een sportief en maatschappelijk hart in de stad en provincie Utrecht. Directie en Raad van Commissarissen hebben vertrouwen in de weg die we zijn ingeslagen."

Laatste nieuws

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres