Het nieuwe thuisshirt van FC Utrecht is er één dat over tal van subtiele details beschikt. FCUtrecht.nl neemt het nieuwe tricot eens goed onder de loep met René Vermeend, onder wiens vleugels de FC Utrecht Fanshop valt. Vermeend was nauw betrokken bij de totstandkoming van het nieuwe shirt.

Rood en wit
Vermeend: “De basis van het FC Utrecht-shirt: het rood en wit, diagonaal verdeeld over de voorzijde van het shirt. Dit seizoen met de mooie kenmerkende Hummel-chevrons weer op de mouw.”

De logo’s boven het logo
“Boven het FC Utrecht-logo, op de borst van het shirt aan de kant van het hart, zijn de logo’s van DOS, Elinkwijk en Velox weergegeven. Het is uit die clubs dat FC Utrecht is ontstaan. Dat zijn onze roots, daar zijn we trots op en dus geven we die weer.”

Subtiele streepjes
“Dunne, subtiele verticale streepjes zijn door middel van de zogeheten drop needle-techniek in het shirt verwerkt. De streepjes geven het shirt nét dat beetje extra uitstraling.”

Het FCU45-beeldmerk
“FC Utrecht bestaat dit jaar 45 jaar. Een mooi jubileum, waar we via een zogeheten ge-embossed beeldmerk op de voorzijde en een verwerking aan de bovenkant van de rugzijde van het shirt aan refereren. Subtiel, maar tegelijkertijd toch aanwezig.”

De Domtoren
“Hét symbool van de stad Utrecht is toch wel de Domtoren. Zo fier als die prijkt in het hart van de stad, zo mooi komt die ook terug op het wedstrijdshirt. De beeltenis was afgelopen jaar zwart, dit seizoen is rood de kleur van de Domtoren op het shirt.”

Geen kraagje, wel een knoopje
“De zachte knoopjes in de hals geven het shirt extra elan. Ook dit jaar hebben we ervoor gekozen geen opstaand kraagje te selecteren. Maar door de invoering van de knoopjes krijgt het halsgedeelte van het shirt een heel nieuwe, frisse en vooral stijlvolle aanblik.”

Het nieuwe thuistenue van FC Utrecht is vanaf aanstaande zondag, tijdens de Open Dag van FC Utrecht, verkrijgbaar!