Nieuw online platform in de maak

5 november 2018

FC Utrecht werkt samen met The Valley aan ontwikkeling van nieuwe digitale thuisbasis.

FCUtrecht.nl staat aan de vooravond van een volledige make-over. De website van de club wordt in samenwerking met The Valley, een creatief digitaal bureau, compleet vernieuwd. De oplevering voor het nieuwe online platform van de club staat gepland voor begin 2019.

Op www.fcutrecht.nl verschijnt dan een volledig nieuw vormgegeven website, die bovendien beter dan de huidige versie zal aansluiten bij de wensen en behoeften van de supporters. Daarnaast wordt de nieuwe website gebruiksvriendelijk op alle schermen.

Commercieel Directeur Joost Broerse licht toe: “Bij FC Utrecht vinden er mooie ontwikkelingen plaats op het digitale vlak zoals de ontwikkeling van een nieuwe website en webshop. Deze ontwikkelingen passen perfect in de strategie van de club om de supporters en andere volgers op basis van data nog meer van dienst te zijn. Er wordt aan dit intensieve project tussen The Valley en de projectgroep van FC Utrecht keihard gewerkt en ik kijk uit naar het resultaat.“

Martijn Standaart, Head of Partnerships – Merchandise & eCommerce over de samenwerking: “De keuze voor The Valley hebben we gebaseerd op hun uitgebreide kennis en samenwerking met grote merken zoals Nike, Tommy Hilfiger en Basic Fit. Wij willen de ervaring die zij hebben opgebouwd gebruiken voor onze eigen online FC Utrecht-beleving. We werken al een aantal jaar met een uitgewerkte datastrategie, hier zullen wij middels dit nieuwe platform de volgende stap in maken.”

"FC Utrecht is in de uitzonderlijke positie dat ze al zeer loyale supporters heeft. Iets waar elk merk van droomt”, vertelt Rory de Graaf, Head of Digital bij The Valley. “Samen met FC Utrecht hebben we de ambitie om de supporters een ultieme experience te bieden. Het nieuwe online platform wordt de plek waar FC Utrecht-supporters zich écht thuis voelen. Waar ze altijd op de hoogte zijn van het laatste relevante nieuws en waar ze gemakkelijk tickets en de mooiste FC Utrecht-merchandise kunnen kopen. We kijken er ontzettend naar uit om met de club in het hart van Nederland het online kampioenschap te winnen."

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Digital partner

tres