Grasgeur, een groot scherm met stadion Galgenwaard erop, serveersters in FC Utrecht-jurkjes. Bij CitySense Utrecht hadden ze echt aan alle details gedacht. Zelfs de dienbladen van de serveersters waren mooi ingelegd met kunstgras. De FC Utrecht Business Club was in grote getalen bijeengekomen om zich te laten inspireren door de sprekers Jan Wouters, Ben Woldring en John van Zweden. Allen kwamen hun visie geven over succes: keuze of geluk? En ook de aanwezigen werden hierover voor de camera aan de tand gevoeld.

Wouters nam plaats op het podium en nam het publiek mee in zijn belevingswereld. Succes is relatief en voor iedereen anders, maar Wouters vond het een eer dat voetballers soms getypeerd worden als het ‘type Jan Wouters’. Waar in het begin mensen sceptisch waren over zijn kwaliteiten toen hij in 1986 bij Ajax begon, greep Wouter dat aan om mensen het ongelijk te bewijzen. Die vechtersmentaliteit en de wil om hard te werken is een rode draad in zijn carrière. Wouters straalt uit dat succes te behalen is door vooral hard te werken en je doel te blijven nastreven. Ongeacht wat de buitenwereld zegt.

Woldring, eigenaar van Bencom, een bedrijf groot geworden in vergelijkingssites, had als jonge jongen van dertien al succes met zijn site bellen.com. Het verhaal van Woldring is vooral bijzonder omdat hij als dertienjarige jongen al de wereld voor zich zag zoals die er nu uit ziet. Een visionair op jonge leeftijd dus. Nu 27 jaar blikt hij nuchter terug op zijn succes en weidt het vooral aan zijn durf van destijds. Als dertienjarige stuurde hij een email naar Kassa om ze te helpen bij de voorbereiding van hun programma over telefonie. Hij stelde ze enkel op de hoogte van het bestaan van zijn vergelijkingswebsite en een paar dagen later zat hij in de studio.

Dat durf en risico nemen soms kunnen leiden tot grote successen, bewees ook onze laatste spreker van de avond: John van Zweden. Deze Haagse ondernemer was op jonge leeftijd al fan van Swansea City, de Engelse Premier League club. Toen het voortbestaan van de club aan een zijden draadje hing, besloot hij met 4 vrienden de club te kopen. Inleg per persoon: 50.000 Engelse ponden. Een beslissing waar zijn vrouw niets van af wist. Het ondernemen zit van Zweden in de genen.  Op een aanstekelijke manier vertelt hij hoe één voor één successen worden geboekt met het verkopen van trainers. Zoals van Zweden meerdere malen herhaalt: “Als je iets graag wilt hebben, dan moet je er voor betalen.”

Na afloop kwamen de leden van de FC Utrecht Business Club samen aan de bar om verder te filosoferen over de vele tips en ervaringen die door de sprekers waren gedeeld. Dat het evenement een succes was blijkt uit de vele reacties die FC Utrecht heeft mogen ontvangen. Een van die reacties kwam van Michel Hordijk van Okay Colour Graphics. “Mijn complimenten voor vanavond. Het was een mooie bijeenkomst, goede sprekers, grote opkomst en een prima entourage!”, aldus Hordijk.

Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun aanwezigheid en bijdrage aan deze fantastische avond. Op naar het volgende evenement!