Vol overtuiging en in groten getale gingen ze afgelopen zondag de lucht in toen Rico Strieder van grote afstand de bal in de kruising schoot. Bordjes met de tekst ‘GOAL!’ erop, vanuit één van de tribunevakken van Stadion Galgenwaard. Niet zomaar een vak. Nee, het Zorg van de Zaak-vak.

Vanuit dat vak keken zondag ruim 600 medewerkers en relaties van hoofdsponsor Zorg van de Zaak naar de wedstrijd FC Utrecht – AZ. In een stand bij de tribune, de 'Gezondheidstand’, waren gezonde, lekkere snacks en drankjes verkrijgbaar.

Het initiatief – een eigen vak in Stadion Galgenwaard – van Zorg van de Zaak wint met de week aan populariteit. Het in het leven roepen van een eigen vak is één van de manieren waarop FC Utrecht’s hoofdsponsor blijk geeft aan betrokkenheid bij het wel en wee van de FC.

“FC Utrecht heeft met Zorg van de Zaak één van de meest betrokken hoofdsponsors van Nederland”, zegt Algemeen Directeur Wilco van Schaik van FC Utrecht. Hij nam samen met Marije Dobbenberg, Manager MKB van Zorg van de Zaak, zondag een kijkje bij het vak. “Het zien én ervaren van de betrokkenheid die er onder de medewerkers en relaties van Zorg van de Zaak is, doet me goed. Ze omarmen de club, de spelers en de supporters en behoren zelf inmiddels ook tot die laatste groep. Het van dichtbij meemaken van die ontwikkeling is gaaf. Daar zijn we trots op.”