Dat het lidmaatschap van de FC Utrecht Business Club niet alleen leuk is, maar ook zakelijk een slimme zet is, vertellen de eigenaren van ESED en FEST tijdens een duo-interview op een grijze vrijdagmiddag.

Steven Furnée, lid van de Young Business Club bij FC Utrecht, richtte samen met zijn zus Femke Furnée in 2009 FEST Amsterdam op. FEST importeert banken, stoelen en lampen uit Azië die verkocht worden via shop-in-shop-formules. Daarnaast heeft FEST een eigen lijn met woonaccessoires bestaande uit o.a. vazen, kussens, lampen, kandelaars, krukjes en tafeltjes. Steven Furnée is tevens medeoprichter en eigenaar van uitzendbureau PowerPlay People.

Tijdens de FC Utrecht Businessborrel van 8 oktober 2013 werd Steven Furnée aan Chris Alkema van de firma ESED geïntroduceerd door FC Utrecht accountmanager Roderick Mak van Waay, met de boodschap dat ze maar eens moesten praten. ESED, van oorsprong een drukkerij, is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige dienstverlener op het gebied van drukwerk, direct marketing , e-fulfilment en logistieke dienstverlening. Met meer dan 2.000 palletplaatsen in het magazijn in Soest ontzorgen ze vooral middelgrote webshops die het schuurtje in de tuin ontgroeit zijn, maar niet zo groot zijn dat ze zelf een magazijn in eigen beheer kunnen inrichten.

De heren kwamen in gesprek over beide bedrijven en Furnée kwam daarna vrij snel tot de conclusie dat FEST de loods in Amsterdam wel ontgroeid was en dat vooral het hele logistieke proces van online bestelling, magazijn beheer en het verzenden van de bestellingen beter en goedkoper kon worden ingericht door ESED. En zo geschiedde. Alkema vertelt trots over het nieuwe Warehouse Management Systeem (hierna: WMS) dat ESED recent heeft geïmplementeerd. “Hierdoor kunnen we een webshop binnen een dag aansluiten op ons WMS systeem. Ook voor FEST hebben we alles razend snel in kunnen richten.” Furnée vult aan: “ Ik was onder de indruk was van het magazijn van ESED. Ik heb best wel wat magazijnen gezien, maar dit straalde structuur uit en dat gaf vertrouwen.”

Terugkijkend op de ontmoeting tijdens de netwerkborrel en de snelle totstandkoming van de samenwerking tussen ESED en FEST, vertelt Furnée het volgende: “Wilco van Schaik drukt de FC Utrecht Business Clubleden altijd op het hart dat je je accountmanager best mag vragen om geïntroduceerd te worden aan de andere bedrijven in de businessclub. Als je accountmanager weet wat er in je bedrijf speelt en naar wat voor soort contacten je op zoek bent, kunnen ze je ook beter helpen het maximale uit je lidmaatschap te halen. Dat het echt zo werkt, heb ik ondervonden. Zelfs als Young Business Clublid haal ik er nu al mijn voordelen uit.”