FC Utrecht hecht veel waarde aan de mening van sponsors over het bezoeken van de thuiswedstrijden. Om die reden heeft FC Utrecht van september tot december 2012 een onderzoek gehouden onder de Business Clubleden. Na verschillende thuiswedstrijden ontvingen zij via de nieuwsbrief een enquête, waarin hun tevredenheid werd getoetst.

Na iedere wedstrijd is FC Utrecht aan de slag gegaan met de uitkomsten om de kwaliteit van een wedstrijdbezoek zo hoog mogelijk te krijgen. Dit heeft al tot goede resultaten geleid. Het onderzoek is uitgevoerd onder de verschillende business-segmenten, waarbij een aantal onderdelen onder de loep is genomen. Op deze manier kan FC Utrecht adequaat anticiperen waar dat nodig is.

Toegankelijkheid
Eén van deze onderdelen is de service & dienstverlening tijdens een thuiswedstrijd. Met een 7,6 gemiddeld voor de eerste seizoenshelft, scoort FC Utrecht goed op dit onderdeel. Business Clubleden gaven aan dat de ontvangst zeer vriendelijk is en dat men goed en snel wordt geholpen. Ook is men tevreden over het systeem met de toegangsbandjes tot de businessruimtes.

Horeca
Ook de horeca in het hoofdgebouw wordt goed beoordeeld: gemiddeld met 7,2. Uit onderzoeken die aan het begin van dit seizoen zijn gehouden, bleek dat de horeca in de Business Club nog te verbeteren was. Door hierover te spreken met Maison van den Boer heeft FC Utrecht een flinke inhaalslag kunnen maken. Barpersoneel wordt beter getraind en geïnstrueerd en ook de kwaliteit van het eten wordt beter beoordeeld. Hiernaast zijn grote bakken met twist-off flesjes geplaatst, om de drukte van de bars vlak na het eindsignaal te temperen.

Hygiëne
In het onderzoek is ook de hygiëne in het hoofdgebouw meegenomen. Per wedstrijd kan FC Utrecht precies zien waar de hygiëne voor verbetering vatbaar was. Voorbeelden van deze acties zijn het inzetten van meer controleronden op een wedstrijddag en betere instructies aan het personeel. Deze snelle en gerichte aanpak werpt zijn vruchten af. Gemiddeld wordt de hygiëne beoordeeld met het rapportcijfer 7,6. We zien hierin een goede verbetering ten opzichte van het begin van het seizoen.

Sfeer
Een wedstrijd van FC Utrecht bezoeken moet gezellig en sfeervol zijn. De club zet zich daarom in om een goede sfeer te creëren in de businessruimtes tijdens wedstrijden. Door in te spelen op de ontvangen signalen van de leden wordt meer en betere entertainment georganiseerd. Ook laat FC Utrecht ‘zichzelf’ meer zien dit seizoen, doordat accountmanagers, spelers, FC Utrecht-legends en het management de businessruimtes vaker bezoeken, wat ten goede komt van de sfeer. Gemiddeld wordt de sfeer in het hoofdgebouw met een 7,1 beoordeeld.

Gemiddeld 7,3
Wanneer alle cijfers bij elkaar worden genomen, scoort FC Utrecht momenteel gemiddeld een 7,3. FC Utrecht is hier nog niet tevreden mee. Het doel is immers om dit cijfer uiteindelijk naar minimaal een acht te krijgen. Daar blijven we de feedback van onze businessleden voor nodig hebben. Ook in de tweede competitiehelft worden tevredenheidonderzoeken uitgevoerd, om dit doel zo snel mogelijk te bewerkstelligen.
Met mobiele enquêtes zullen gastdames door de verschillende businessruimes rouleren om de mening van de gasten te vragen. Bij de uitgang komt tevens een vaste positie om enquêtes af te nemen.