Tegen Go Ahead Eagles speelde FC Utrecht afgelopen zaterdag niet met één, maar met twee nieuwe sponsoren op de rug. Naast de nieuwe rugsponsor 4Launch, stond Tele2 haar shirtsponsoring af voor een nieuw bedrijf: Krachtbedrijf.

Krachtbedrijf is een initiatief van Josette Dijkhuizen. Zij is ondernemer(schap)adviseur, onderzoeker, auteur en spreker. Al jaren doet Josette onderzoek naar de psychologie van ondernemers in Nederland en zet zij deze kennis in voor advisering richting onderwijsinstellingen, gemeenten en andere organisaties. Vanuit deze kennis en ervaring was Josette in 2013 benoemd tot Vrouwenvertegenwoordiger van Nederland bij de Verenigde Naties met als thema 'vrouwelijk ondernemerschap'. Het VN-thema was 'preventie en eliminatie van geweld tegen vrouwen en meisjes'.

Door de combinatie van de beide thema's werd het idee voor Krachtbedrijf geboren: ondernemerschap voor vrouwen uit de opvang! Barry Wissink, Managing Director zakelijke markt van Tele2: "Wij zijn bezig aan ons tweede seizoen als connectiviteitspartner van FC Utrecht. Toen we van start gingen, hebben wij beloofd dat we onze sponsorrechten gaan gebruiken om andere partijen te laten profiteren. Partijen die normaal gesproken niet altijd over de financiële mogelijkheden beschikken, maar het juist wel heel erg verdienen om in de schijnwerpers te staan. Krachtbedrijf is hier weer een goed voorbeeld van. Een vooralsnog redelijk onbekend maar prachtig initiatief, dat dromen en ambities verwezenlijkt van vrouwen die een verleden hebben met huiselijk geweld.”