Selectiespelers verrassen RTO-talenten

11 december 2014

Janssen, Ruiter en Rubin geven het goede voorbeeld aan regionale talenten.

Afgelopen week sloten aanvoerder Willem Janssen, doelman Robbin Ruiter én spits Rubio Rubin eventjes aan bij een RTO-training op Sportcomplex Zoudenbalch. 

RTO staat voor RAC Talenten Opleiding. Gedurende het gehele seizoen worden diverse jeugdspelers getraind en getest door diverse trainers met als doel het formeren van een FC Utrecht O9-team en aanvulling op FC Utrecht 010 en FC Utrecht 011 voor het volgende seizoen.

De jeugdspelers die deelnemen aan de RTO-trainingen zijn afkomstig uit de omgeving Utrecht. FC Utrecht zoekt in een straal van om en nabij dertig kilometer naar Utrechts talent. Vanuit de RAC-scouting wordt gedurende het jaar een aantal selectietrainingen georganiseerd, waarna een geselecteerde groep doorgaat. Tijdens deze trainingen worden de jeugdspelers onderworpen aan alle facetten van het voetbalspel. De aandacht wordt met name gevestigd op techniektraining en partijspelletjes. 

Afgelopen week werden de regiotalenten verrast door diverse spelers van het eerste elftal van FC Utrecht. Doelman Robbin Ruiter toonde zijn kwaliteiten, aanvoerder Willem Jansen liet zien hoe je een bal kan afschermen en Rubio Rubin deed mee als neutrale speler. De kinderen ontvingen na afloop van de training nog een certificaat dit als aandenken.

FC Utrecht wil met de RTO-trainingen de instroom van jongere jeugd eerder laten plaatsvinden dan dat dit in het verleden het geval is geweest. Het RTO-traject zorgt er voor dat talenten uit de eigen regio bij FC Utrecht een kans krijgen. 

De selectietrainingen zorgen voor een ‘win-win-win’-situatie. De jeugdspelers krijgen training van gekwalificeerde FC Utrecht-jeugdtrainers en blijven verder trainen en voetballen bij hun eigen amateurclub. Daarnaast zijn er ook diverse jeugdtrainers van aangesloten clubs bij de RTO-trainingen aanwezig om ideeën op te doen en te participeren in de trainingen. Dit om ook het kader van de RAC-clubs van FC Utrecht verder te ontwikkelen. FC Utrecht wil hiermee binding creëren voor de eventuele toekomstige jeugdspelers en hun ouders, gebaseerd op drie elementen: Plezier, Persoonlijkheid en Professionaliteit.

Laatste nieuws

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres