Deze zomer gaat FC Utrecht zich voorbereiden op het seizoen 2018-2019. De basis voor een goed gevuld Stadion Galgenwaard is gelegd. 

“Vol stadion, publiek erachter. Je moest eens weten”, zei grootaandeelhouder Frans van Seumeren. Deze gedachte heeft FC Utrecht doorvertaald in de Seizoenkaartcampagne. En mensen willen het weten! "FC Utrecht wist intern dat er dagelijks meer Seizoenkaarten werden verlengd in vergelijk met eerdere jaren, maar dat het zo vlot zou lopen, daar hoop je alleen maar op", aldus Commercieel Directeur Martijn Standaart.

Gisteren (donderdag 31 mei) was de laatste dag waarop seizoenkaarthouders, met de snelle-verlengers korting, hun eigen plek konden behouden. Het hielp mee aan het lijstje records. Zo zijn er op dit moment ruim 500 seizoenkaarten meer verlengd dan vorig jaar op 1 juni. En dat terwijl de verkoop vorig jaar zeven dagen eerder werd gestart dan dit jaar.

De Noord-Tribune en Zuid-Tribune zijn het populairst onder de verlengers, maar liefst 79% van beide tribunes heeft daar zijn seizoenkaart al verlengd. De City side staat op een tweede plaats met 73%. Op de Bunnikside heeft 63% zijn seizoenkaart verlengd. "Evenals andere jaren loopt de verlenging op de Bunnikside ietwat achter op de andere tribunes, maar dit trekt meestal in de laatste weken voor de competitiestart bij", aldus de afdeling Ticketing.

Kijkend naar de afkomst is Utrecht met 41% het best vertegenwoordigd bij de verlengers. Daarna zijn de meeste supporters afkomstig uit Nieuwegein en Houten.

FC Utrecht is dit jaar tegelijkertijd gestart met de Seizoenkaartverkoop aan nieuwe Seizoenkaarthouders. Dit heeft nu al bijna 700 nieuwe Seizoenkaarthouders opgeleverd!

Het vertrouwen van de supporters is daarmee wederom groot!