Pronk: 'Reclame gemaakt voor FC Utrecht'

19 augustus 2014

Trainer/coach Robin Pronk van Jong FC Utrecht ziet zijn ploeg indruk maken in Belgisch Limburg.

Het beloftenteam van Jong FC Utrecht boekte dinsdagavond in Genk een even verdiende als indrukwekkende zege. De Utrechtse talenten waren met 0-1 te sterk voor de zogeheten B-kern van KRC Genk. Jong FC Utrecht speelde een dijk van een wedstrijd.

"Ik heb een hartstikke leuke wedstrijd gezien", was de eerste reactie van oefenmeester Robin Pronk op het duel KRC Genk B - Jong FC Utrecht. "Er stonden twee ploegen op het veld die jonge spelers hadden opgesteld die over veel kwaliteit beschikken. Natuurlijk gaat er her en der eens iets mis. Maar we hebben gedreven en enthousiast gespeeld."

Hollandse School
Langs de lijn werd vol lof gesproken over Jong FC Utrecht, dat volgens de Hollandse School speelde en dat deed op uitstekende wijze. "Eerlijk gezegd snap ik wel dat de toeschouwers onder de indruk waren. Kijk naar jongens als Nassir (El Aissati, red.) en Erwin (de Groot, red.). Die maken het verschil op het middenveld. En achterin, zeker ook centraal, stond het goed. Daar leverden Darren (Rosheuvel, red.) en Laurens (van der Voort, red.) uitstekend werk. We hebben vandaag reclame gemaakt voor FC Utrecht. De ploeg heeft zich op een positieve manier laten gelden."

Jonge ploeg
"In de eindfase, zo eerlijk moet je dan ook zijn, hadden we deze wedstrijd nog uit handen kunnen geven. Maar zij missen een penalty. Je moet ook zeggen: hadden wij nauwkeuriger omgesprongen met onze kansen, dan hadden we zomaar met 0-3 kunnen winnen", vervolgde Pronk. "Dat we deze prestatie leverden met een jonge ploeg en in de eindfase van de wedstrijd zelfs met vier A-junioren in het veld, maakt het extra knap."

Voor herhaling vatbaar
Pronk was eveneens zeer te spreken over opponent KRC Genk B. "We willen dit seizoen meerdere malen tegen buitenlandse ploegen spelen", lichtte de oefenmeester toe. Verandering van spijs doet eten, zo lijkt het. "Je merkt het ook aan de jongens; die vinden het leuk om eens tegen een team uit een ander land te spelen om te kijken wat de krachtsverhouding ten opzichte van zo’n ploeg is. Wedstrijden zoals deze zijn, kortom, een uitstekend leermoment voor onze talenten."

Laatste nieuws

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres