Prominente plek voor FC Utrecht bij Tele2

20 september 2016
FC Utrecht-shirts hangen onder de rook van de arena.

Het is tamelijk uniek dat FC Utrecht onder de rook van de Amsterdam ArenA zo prominent aanwezig is. In het bedrijfsrestaurant van Tele2 in Diemen hangen maar liefst dertien wedstrijdshirts van Mark van der Maarel op een rij. Niemand bij Tele2 kan dus om FC Utrecht heen. Zelfs het tafelvoetbalspel heeft een FC Utrecht-look. Tele2 staat sinds het vorige seizoen op de rug van de FC Utrecht-spelers en dat willen ze weten ook in Diemen.
De shirts met rugnummer 2 zijn een herinnering aan alle thuiswedstrijden waarin partner Tele2 zijn plek op het wedstrijdshirt van FC Utrecht afstond aan een goed doel. Van het Leger des Heils tot De Zonnebloem en van Stichting ALS tot Vluchtelingenwerk Nederland. Tele2 stond aan allemaal de sponsorpositie op het shirt af, samen met onder meer plaatsen in de skybox van Tele2 en reclame op de led-boarding tijdens de wedstrijd. Het duidt de typerende manier waarop de telecomaanbieder omgaat met de sponsorrelatie met FC Utrecht. Het cadeau geven van de plek op het shirt bevalt zo
goed dat de connectiviteitspartner van FC Utrecht serieuze plannen heeft om voor businessleden van FC Utrecht, die hun telecom via Tele2 gaan regelen, het aankomende seizoen iets vergelijkbaars te doen.
Barry Wissink is sales directeur voor de zakelijke markt bij Tele2 in Nederland. Hij is ook de man achter de relatie met
de club. “FC Utrecht is een uitdager van de topploegen in Nederland. Tele2 is dat ook in zakelijk telecomland. Alleen
daarom al passen beide organisaties goed bij elkaar”, zegt Wissink. De relatie met FC Utrecht is voor Tele2 niet een
‘platte’ sponsoring. “Tele2 wil echtbusiness halen uit de samenwerking. Terugkijkend op het eerste jaar kunnen
we stellen dat dat ook echt lukt. In het aankomende seizoen krijgt dat nog meer vorm.” Wissink treft in de salesorganisatie van FC Utrecht ook een partner waar hij enthousiast van wordt. “Bij FC Utrecht denken ze niet in beperkingen, maar in mogelijkheden. Zo doen wij dat bij Tele2 ook en dan is samenwerken leuk.” De volksclub FC Utrecht heeft verbinden in het
DNA zitten, zo heeft hij gemerkt. “Niet toevallig ook een belangrijke waarde van ons.”
Ondanks dat Tele2 met ruim 1.000 medewerkers huisvest in Diemen, onder de rook van de ArenA, wordt Stadion
Galgenwaard vanaf het komende seizoen een belangrijke plek voor de organisatie. “Op de vijfde verdieping van het stadion hebben we onze skybox omgevormd tot Connected Lounge. Hier laten we onze gasten rondom wedstrijden
communicatiediensten van Tele2 zien.” Tele2 gaat de Connected Lounge ook intensief buiten de wedstrijden om
gebruiken. “We houden dan ook kantoor in Utrecht. Klanten en potentiële klanten krijgen door de week demonstraties
van onze telecomoplossingen. Stadion Galgenwaard ligt natuurlijk perfect in het midden van Nederland”, vertelt
Wissink. “Qua bereikbaarheid is het ideaal en de locatie is voor iedere bezoeker bijzonder. Als regelmatige bezoeker van het stadion besef je dat misschien niet, maar wie voor het eerst in de Galgenwaard komt, kijkt zijn ogen uit”, weet hij. “En als je dan in onze Connected Lounge komt en je ziet het veld liggen, dan is het plaatje compleet. Vervolgens laten wij onze
relaties zien hoe onze diensten werken en welke toestellen ze daarvoor kunnen gebruiken. Ze kijken direct mee en ervaren hoe het werkt. En dat is vaak een stuk eenvoudiger dan men denkt.”
Barry Wissink is na een seizoen FC Utrecht om. “Van huis uit ben ik geen voetbaldier, maar ik durf te zeggen dat ik inmiddels een echte FC Utrecht-fan ben. Het afgelopen seizoen hebben ze attractief voetbal gespeeld en heeft de club de top steeds weer uitgedaagd. Ik heb vele mooie wedstrijden gezien in Stadion Galgenwaard. Onder de businessleden van de club ervaar ik een grote openheid. Men loopt bij elkaar binnen en de contacten zijn laagdrempelig. Even een  éntweetje
doen. Bij Tele2 werken we op precies dezelfde manier. Iedereen is welkom om een kijkje in de Connected Lounge te komen nemen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan!”