Perry Hendriks Manager Marketing & Media

08 juni 2016
FC Utrecht heeft zich versterkt met een Manager Marketing & Media. Perry Hendriks (40) maakte vier jaar geleden zijn intrede in het Betaald Voetbal bij toenmalig Eredivisionist NAC Breda, na een loopbaan bij onder andere de Amerikaanse National Football League (NFL) en de grootste sportzender ter wereld, ESPN.
De laatste drie Eredivisie-seizoenen in Breda behoren tot de beste seizoenen aller tijden qua bezoekersaantallen van NAC Breda. Daarnaast zette NAC afgelopen seizoen met gerichte marketingcampagnes records in de Jupiler League met een gemiddelde van 14.000 supporters en een all-time high tegen Go Ahead Eagles op 11 december 2015 (17.800). In communicatie ging NAC de afgelopen seizoenen van een rapportcijfer van 6,5 gemiddeld naar een rapportcijfer van 8,2. De social media kanalen behoren stuk voor stuk tot het linkerrijtje van de Eredivisie.

Algemeen Directeur Wilco van Schaik geeft aan dat juist dit opgevallen is. “Wij denken in groei op vele terreinen binnen onze club en zoeken daar de juiste mensen bij. Qua toeschouwersaantallen en communicatie willen we stappen maken en onze club doorontwikkelen. Perry heeft bewezen bij NAC - en eerder bij de NFL en de Amsterdam Admirals - op deze terreinen, naast zijn media werkzaamheden, resultaat neer te kunnen zetten. De rol van de supporters en het DNA van een club spelen in zijn werk een belangrijke rol. Dat past bij een club als FC Utrecht. Een club die er is voor en door de supporters.”

Hendriks komt naar Utrecht in de wetenschap dat de club op het punt staat een nieuwe stap te nemen in haar ontwikkeling. “Het is een mooie uitdaging om de supporters in Utrecht te raken door het verhaal van de club uit te vergroten en te vertellen. Door de helden, de symbolen en rituelen van deze topclub een plek te geven moet het mogelijk zijn nog een stap te maken in toeschouwersaantallen en Utrecht nog meer te laten leven in de regio. FC Utrecht is sinds dit seizoen enorm zichtbaar in de Provincie, ik wil dit graag doorontwikkelen. Een goede afstemming tussen communicatie, marketing en media is hierbij cruciaal. Daar ligt mijn kracht.”