In Van der Valk Hotel Vianen vond dinsdagavond het eerste netwerkevent van 2013 plaats. Image- en merkontwikkeling was het thema van de avond. FC Utrecht Head of Sales Arnaud Miltenburg gaf bij de opening van de avond aan dat de gasten zouden kennis maken met twee totaal verschillende organisaties met twee totaal verschillende verhalen. Na afloop konden de ruim honderd aanwezige Business Clubleden dit beamen.

De avond begon met het verhaal van Johan van der Waal, voorzitter en koersdirecteur van Alpe d’HuZes. Zijn organisatie gaat de strijd aan tegen kanker, door met duizenden, gesponsorde fietsers zes maal de Franse berg Alpe d’Huez te beklimmen. Op inspirerende wijze legde hij uit dat de drive van de deelnemers voortkwam uit passie en liefde voor vrienden, familieleden of kennissen die moeten vechten tegen kanker. Volgens Van der Waal is het geheim achter het succes de betrokkenheid van de vrijwilligers. “Iedereen doet waar hij of zij goed in is en staat hier voor honderd procent achter. Iedereen werkt keihard voor elkaar en geeft alles. Dit leidt tot blijdschap en waardering na afloop.”

Skoda: Iets moois realiseren
Ook FC Utrecht neemt met een team deel aan de Alpe d’HuZes en in de pauze van het event kwam een mooie samenwerking tot stand. Sjef ten Berge, directeur van Skoda Center Utrecht, gaf aan dat hij het deelnemende team van FC Utrecht wil voorzien van auto’s tijdens de beklimming van de beruchte berg. “De Alpe d’HuZes is een prachtig initiatief. Skoda is al actief in het wielrennen met de sponsoring van de Tour de France en is van oudsher zelfs een fietsenfabrikant. Wij hebben als merk veel met fietsen, met aan de ene kant puur de mobiliteit en aan de andere kant de sportieve prestaties”, zegt Ten Berge, die onder de indruk is van de gedachte achter Alpe d’HuZes. “Als partner van FC Utrecht zien wij dit als een kans om samen met FC Utrecht, dat zich altijd inzet voor de samenleving, iets moois te realiseren. Wij hebben veel respect voor de deelnemers van de Alpe d’HuZes en wensen hen veel succes!”

Het programma van de avond werd vervolgd door een presentatie van Justin van Veen, Coördinator Sponsoring Eredivisie bij Burger King. In zijn verhaal legde hij uit waarom de Burger King een partnership is aangegaan met de Eredivisie. Het werd duidelijk dat de bekende fastfoodketen met de sponsoring meer een ‘Nederlands’ merk wil worden. In de marketing wordt de focus op Nederland en op de regio’s gelegd. Dat was goed terug te zien in de speciale, regionale samenwerking met FC Utrecht. Van Veen zegt blij te zijn met de samenwerking met FC Utrecht en de kans dat hij op een netwerkevent het verhaal van Burger King kan vertellen.

Sponsorschap als partnerschap
“FC Utrecht wilde graag een A-merk aan het woord laten tijdens dit event en dat willen wij graag als gunst doen”, vertelde Justin van Veen. ”Wij zien een sponsorschap meer als partnerschap en dat werkt twee kanten op. Als wij iets voor een club kunnen betekenen, doen wij dat graag en andersom vinden wij dat ook fijn. Bij sommige clubs is dat vaak lastig, maar FC Utrecht is erg vooruitstrevend in hun benadering naar ons en het contact is erg goed met de club. Dan vinden wij het alleen maar leuk om dit te doen.”

De avond werd afgesloten met een dankwoord van algemeen directeur Wilco van Schaik aan Martin van der Valk, Business Clublid en gastheer van de avond. Van deze gelegenheid werd gelijk gebruikt gemaakt om het verhaal van het merk Van der Valk aan bod te laten komen. Zo werd gesproken over de constante groei van de hotelketen en over hoe de bekende familie tegenwoordig te werk gaat.

Genieten
General Manager Peter Groenen van Hotel Vianen was na afloop positief over de samenwerking met FC Utrecht. “Wij vinden het mooi om via dit netwerkevent onszelf te laten zien aan de Business Club. Wij willen ze laten genieten, zoals zij ook bij FC Utrecht genieten en laten zien wat wij voor hen kunnen betekenen.”