Een mijlpaal voor FC Utrecht op social media: de grens van 40.000 volgers op Instagram is doorbroken.

Op het Instagram-kanaal van FC Utrecht wordt dagelijks gepubliceerd. Natuurlijk wordt daarbij ingespeeld op de actualiteit, maar het kanaal heeft ook een aantal vaste rubrieken. Wat te denken van Monday Motivation (elke maandagochtend een krachtige foto met een oppeppende tekst erbij), Tunesday (elke dinsdag een top 3 van de favoriete liedjes van het moment van één van de spelers), Zilver’s Goud (elke woensdag één of meerdere foto’s uit de archieven van clubfotograaf Frank Zilver, geselecteerd én becommentarieerd door Zilver zelf), Throwback Thursday (elke donderdag een foto uit het verleden), Casual Friday (elke vrijdag een plaat van een FC Utrecht-speler in casual kleding) en de wedstrijdfoto’s van jeugdteams, die steevast op zaterdag worden gepubliceerd.

Daarnaast maakt FC Utrecht gebruik van de Stories-functionaliteit in Instagram. Aan de hand van korte filmpjes en foto’s wordt vrijwel dagelijks ‘Het verhaal van de dag’ verteld. Daarbij staat een kijkje achter de schermen in Stadion Galgenwaard en op Sportcomplex Zoudenbalch vaak centraal.

FC Utrecht is, na Ajax, PSV, Feyenoord en AZ, de vijfde Eredivisieclub die de grens van 40.000 volgers heeft doorbroken.

Voor het geval je FC Utrecht nog niet volgt op Instagram: sluit je aan bij ruim 40.000 anderen en volg: fc_utrecht.