Historie

FC Utrecht is één van de eerste betaald voetbalorganisaties die een actieve rol is gaan vervullen op maatschappelijk gebied. De afgelopen tien jaar zijn er talloze projecten opgezet en heeft FC Utrecht een pioniersrol gespeeld. Dit heeft geleid tot een aantal succesvolle programma’s die nog steeds plaatsvinden in en rond het stadion. De maatschappelijke activiteiten van FC Utrecht werden georganiseerd vanuit de stichting FC4YOU. Sinds 1 januari 2015 is de nieuwe stichting FC Utrecht Maatschappelijk in het leven geroepen. Om ervoor te zorgen dat we de kwaliteit van de maatschappelijke programma’s verhogen en omdat we streven naar een meer duurzame aanpak, hebben we in de nieuwe strategie themakeuzes gemaakt. Dit betekent dat we ons richten op het thema gezonde leefstijl bij de jeugd en het thema eenzaamheid onder ouderen. Bestaande activiteiten als de Charitybox, de blindentribune en de rolstoeltribune blijven uiteraard bestaan. 

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

Centralpoint hummel_Sport_Logo_Black_horizontal logo_H&H_2_wit Amstel website

FOX_Sports_CMYK_FC[1][1] vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres