Eenzaamheid

Onze supporters vinden het van groot belang dat FC Utrecht zich op maatschappelijk gebied inzet. Dat we van betekenis zijn voor sociaal kwetsbare groepen in de samenleving ondersteunt een ieder ook van harte. Maar onze supporters benadrukken ook dat we onze eigen mensen, onze oudjes, niet moeten vergeten. Vandaar dat dat onze aandacht gaat naar deze doelgroep en dat we vanuit onze kracht een bijdrage leveren aan het verminderen van eenzaamheid onder ouderen.

Cijfers laten zien dat het van groot belang is om van betekenis te zijn voor deze doelgroep:
•             900.000 van de 2,9 miljoen ouderen (65-plussers) in Nederland, zijn eenzaam
•             17,3 procent van de bevolking is op dit moment 65-plusser, in 2060 is dit 26 procent  
•             30 procent van de ouderen viert Kerstmis en Oud en Nieuw niet, of krijgt geen bezoek
•             20 procent van de bewoners van verzorgingstehuizen komt minder dan eens per maand buiten

 

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Digital partner

tres