- Zorg van de Zaak

Sinds juli 2015 is Zorg van de Zaak officieel als hoofdsponsor aan FC Utrecht verbonden. Zorg van de Zaak is voor minimaal drie seizoenen verbonden aan de club, met een optie voor nog twee seizoenen. De samenwerking gaat veel verder dan alleen de naamgeving op het shirt. Daarmee is een unieke Utrechtse samenwerking met een landelijke uitstraling een feit.
 
Vanuit maatschappelijke betrokkenheid bouwt Zorg van de Zaak aan een netwerk van bedrijven dat ervoor zorgt dat mensen kunnen blijven deelnemen aan werk. Niet vanuit de gedachte dat mensen moeten werken, maar juist vanuit het tegenovergestelde idee: dat mensen mét werk gelukkiger zijn. Daarom wordt gezondheid en inzetbaarheid niet vanuit een eenzijdig medisch perspectief benaderd, maar vanuit een veel bredere visie. “Onze dienstverlening is erop gericht om mensen weer optimaal te laten functioneren in hun baan. Maar onze missie reikt verder dan dat”, stelt Marius Touwen, Directeur-Eigenaar Zorg van de Zaak.
 
“Om volwaardig onderdeel te kunnen zijn van de maatschappij is, naast werken, het meedoen en bijdragen aan de samenleving evenzo belangrijk. Hierbij gaat het om de sociale contacten die je hebt of rol die je vervult binnen bijvoorbeeld een vereniging. En juist daar zien wij de verbinding met FC Utrecht, omdat zij naast haar sportieve doelstellingen gezondheid én maatschappelijke-participatie hoog in het vaandel hebben staan.”
 
Gezamenlijk ontwikkelen wij maatschappelijke en preventieprogramma’s. Landelijke issues als schulden, pesten, overgewicht en roken gaan wij, als hoofdsponsor en betaald voetbalorganisatie aanpakken. Waarbij we echt samen in de communicatie het voortouw gaan nemen en een wezenlijke bijdrage gaan leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Utrecht. Daarbij wordt heel veel betrokkenheid gevraagd van spelers, trainers, medewerkers én ook supporters van de club en wordt het platform dat de club biedt en de media exposure die FC Utrecht heeft, zowel landelijk als regionaal, ingezet.

 - a.s.r.

Dankzij het maatschappelijke partnerschap met FC Utrecht hebben we met het gerealiseerde digitale lesprogramma voor de bovenbouw van het basisonderwijs een mooie aanvulling op alle activiteiten, die door a.s.r. worden geïnitieerd om een bijdrage te leveren aan het verbeteren van financiële zelfredzaamheid

 - Jacobs Douwe Egberts

Samen met FC Utrecht zijn we in staat om mensen met koffie en sport een onvergetelijke dag te bezorgen en zo voor maatschappelijke verbinding te zorgen in de regio. We zijn er als koffiebrander dan ook trots op dat we een rol spelen in de levens van vele mensen.

 - Yarden

Wij zijn trots om maatschappelijk partner van FC Utrecht te zijn omdat we als Yarden vereniging ook erg maatschappelijk betrokken zijn. Daarnaast sluiten we ons graag aan bij verschillende maatschappelijke doelen die FC Utrecht ondersteunt, met name initiatieven voor kinderen en eenzame ouderen.