FC Utrecht introduceert safe standing

15 januari 2018

Met ingang van nieuwe seizoen 500 staanplaatsen op Bunnikside.

FC Utrecht creëert op de Bunnikside met ingang van het seizoen 2018/2019 500 zogeheten safe standing-plaatsen. Dat maakte de club zojuist bekend tijdens de Nieuwjaarsreceptie in Stadion Galgenwaard.

Met de komst van een staanvak op de Bunnikside geeft FC Utrecht gehoor aan een al lang bestaande wens van supporters, zo vertelde Commercieel Directeur Martijn Standaart tijdens de nieuwjaarsborrel in het Utrechtse stadion. “Over dit thema is de club al flinke tijd in gesprek met onder meer Supporters Vereniging FC Utrecht. We zijn er blij mee dat we na constructieve gesprekken met vele betrokkenen nu de knoop hebben doorgehakt: safe standing is vanaf medio 2018 een feit.”

De staanplaatsen worden gecreëerd in het hart van de Bunnikside. Een deel van dat tribunevak K wordt omgebouwd tot safe standing-zone.

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie werd bovendien ingegaan op de financiële positie van de club. Het verwachte netto resultaat over het seizoen 2017/2018 is 3 miljoen euro. Het verwachte operationele resultaat is 3 miljoen euro negatief. “De liquiditeitspositie van de club is ten opzichte van een jaar geleden bovendien sterk verbeterd”, aldus Paulo Steverink, Directeur Financieel en Operations van FC Utrecht. “Daarnaast hebben we een begin gemaakt aan de upgrade van trainings- en jeugdaccommodatie Sportcomplex Zoudenbalch. Een upgrade die door ons als noodzakelijk wordt gezien, willen we onze huidige concurrentiepositie tenminste handhaven. We hebben op Zoudenbalch onder meer geïnvesteerd in een nieuwe fitnessruimte en een uitbreiding van huisvesting.”

In tegenstelling tot het gros van de Nederlandse profvoetbalteams noteerde FC Utrecht over het afgelopen seizoen een plus op het gebied van zowel seizoenkaartverkoop als losse kaartverkoop. “Een toename van ruim 15 procent ten opzichte van vorig seizoen”, duidde Standaart de seizoenkaartaantallen. “En bovendien draaiden we een plus van 26 procent qua omzet van de losse kaartverkoop en stegen de opbrengsten uit de Fan- en Webshop met 46 procent. Ontwikkelingen om trots op te zijn.”

Op commercieel vlak waren er ook tal van mijlpalen, waaronder de verlenging van het contract van hoofdsponsor Zorg van de Zaak, dat zich voor nog eens 3 jaar aan FC Utrecht verbond. Het aantal leden van de Businessclub van FC Utrecht is bovendien toegenomen, mede dankzij de lancering van een FC Utrecht Business App en de aanstelling van ambassadeurs van de zakelijke tak van FC Utrecht.

Voor de Provinciebezoeken die de club organiseerde, oogstte FC Utrecht andermaal veel lof. Het platform Oprecht Utrecht, dat FC Utrecht lanceerde, viel eveneens in de smaak in de provincie Utrecht.

De Nieuwjaarsreceptie-bezoekers werden ook getrakteerd op een voorproefje van de nieuwe, multifunctionele Ticketing Unit. Die wordt in aanloop naar het nieuwe seizoen geplaatst op het Westplein en vervangt de huidige kaartverkoopkiosk, die onvoldoende voldoet aan de eisen en wensen van zowel de club als de supporters. In de nieuwe Ticketing Unit is naast ruimte voor kaartverkoop ook plek voor een (vergader)ruimte voor supporters en kunnen (sfeerattributen) worden opgeslagen.

“We zijn trots op hetgeen we de voorbije periode hebben bereikt”, besloot Standaart het formele gedeelte van de Nieuwjaarsreceptie. “Dat we op de goede weg zijn, staat vast. Maar er liggen nog voldoende uitdagingen voor ons. Daar gaan we met z’n allen voor in 2018.” 

Laatste nieuws

Hoofdsponsor

2016 Logo ZvdZ RGB

Connectiviteitspartner

tele2

Official partners

HiKOKI-Logo-sponsor hummel_Sport_Logo_Black_horizontal LOGO - DASSY - FOOTER Amstel-Bier-Logo-1 logo_H&H_2_wit

Partners

FOX_SPORTS_NL_LOGO_BLUE_RGB vriendenloterij 2016_OFM_Logo_NewSlogan_zwart

Digital partner

tres