Vol trots staan ze volledig gestyled in pak voor het hoofdkantoor. Even wordt nog de das recht getrokken en het vestje goed gedaan. Soms op eigen beweging, een andere keer met hulp van de stylisten. De mannen kijken elkaar goedkeurend aan en dan is het eerste team van FC Utrecht klaar voor de foto voor het hoofdkantoor van Van Gils in Breda. FC Utrecht is gestyled door Van Gils en dat is te zien.  

Het is dinsdag 10 september als de volledige selectie en technische staf van FC Utrecht hun kleding komen ophalen ter gelegenheid van het aangaan van de sponsorovereenkomst tussen Van Gils en FC Utrecht. “FC Utrecht is ontzettend trots om een merknaam als Van Gils aan zich te binden”, aldus Wilco van Schaik.

Van Gils is opgericht in 1948 te Breda door meneer  H.C. Van Gils, die zich met passie heeft ingezet op het gebied van het maken en ontwerpen van mooie kleding met hoge kwaliteiten, goede detailleringen en uitstekende pasvormen. Vanuit Breda heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een modern merk met internationale ambitie. De showroom, de kleding en de stylisten dragen uit waar het merk voor staat: persoonlijk, verrassend, zelfverzekerd en een tikkie provocerend. ‘Always in style, never to serious’ zoals ze dat bij Van Gils zeggen. “We hebben als merk voor FC Utrecht gekozen, omdat onze kernwaarden passen bij een uitgesproken club zoals FC Utrecht”, legt Brigitte Vroemen, Manager Wholesale en Retail Benelux uit. “Dat past bij Van Gils.”

Mannen houden vaak niet van winkelen en daar speelt Van Gils slim op in. “In onze winkels proberen we een omgeving te creëren waar mannen zich prettig bij voelen”, vervolgt Brigitte Vroemen. ”Bij binnenkomst bieden we ze een biertje aan en maken we ze het zo makkelijk en aangenaam mogelijk. We willen de verwachtingen van de klant overtreffen, daar hoort ook het poetsen van de schoenen bij en kan een man zich heerlijk laten verwennen om zijn baard te laten trimmen. Als een man volledig gestyled en vol zelfvertrouwen de winkel uit loopt, zijn wij tevreden.”