Na bijna anderhalf jaar de rugzijde van de shirts van het eerste elftal van FC Utrecht te hebben gesierd, verdwijnt de naam YEAU! per direct van de tricots van de Utrechtse Eredivisionist. De tastemaker heeft, mede dankzij de exposure op het wedstrijdshirt van FC Utrecht, de gewenste naamsbekendheid gekregen.

Voor het eerst speelde FC Utrecht’s vlaggenschip een competitiewedstrijd met YEAU! als rugshirtsponsor op 19 januari 2014, toen Feyenoord in Stadion Galgenwaard op bezoek kwam. Sindsdien is de bekendheid van de in drie smaken verkrijgbare smaakmaker enorm toegenomen, stelt Koert Liekelema van YEAU! “Wij hebben gedurende de afgelopen anderhalf jaar de positieve invloed van rugshirtsponsoring van FC Utrecht op ons merk ervaren en hebben de doelstellingen bereikt die we aan deze partnership koppelden”, aldus Liekelema. “We blijven met YEAU! de rest van dit seizoen de shirts van de jeugdteams van FC Utrecht sieren en zetten het overige budget dat wij hebben ter promotie van YEAU! op andere manieren in.”

“Wij, op onze beurt, bekijken altijd vanuit het perspectief van de klant, YEAU!, om de mogelijkheden die we bij FC Utrecht te bieden hebben om de doelstellingen van onze klant in te vullen”, zegt Head of Sales Arnaud Miltenburg van FC Utrecht. “We zijn er blij mee dat YEAU! de doelen die waren gekoppeld aan de rugshirtsponsoring heeft behaald en hebben nu de gelegenheid om een andere partner rugshirtsponsor van FC Utrecht te laten worden. Dat biedt voor ons, en voor onze leden, weer nieuwe kansen.”